دانشجویان زنجانی در واکنش به اظهارات امروز آذری جهرمی در این استان، از وی دعوت کردند تا در تور یک روزه، از روستا‌های بدون اینترنت زنجانی بازدید کند.
کد خبر: ۹۳۲۱۱۸۳
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸

اعظم ذوالفقاری منظری؛ * آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز میزبان اهالی زنجان بود. او این بار هم اظهاراتی جنجالی داشت و باعث بروز واکنش‌های زیادی شد.

 

او در جلسه شورای اداری زنجان گفته است: «درس امام (ره) این بود که همانگونه که به کاخ سفید اعتمادی نیست، امید بستن به کاخ کرملین هم راهبرد درستی نیست».

 

دانشجویان زنجانی نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند. به نظر دانشجویان وزیر ارتباطات بهتر است فکری برای وعده‌های عمل نکرده خود در این استان و در کشور کند.

 

جراحی، جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد زنجان در گفتگو با خبرنگار ما به اظهارات آذری جهرمی اشاره می‌کند و می‌گوید: باید به آقای وزیر یادآور شویم که به مردم پاسخگو باشد که قول ایجاد شبکه ملی اطلاعات در کشور به کجا رسید؟

 

جراحی می‌گوید: بهتر است وزیر ارتباطات به جای تکه پرانی‌های سیاسی، به موضوع پیام رسان‌های داخلی بپردازد و بگوید برنامه اش برای مقابله با فضای غیراخلاقی شبکه‌های اجتماعی چیست؟

 

جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد زنجان یک پیشنهاد هم برای آذری جهرمی دارد و می‌گوید: از وزیر دعوت می‌کنیم با ما به تور یک روزه بازدید از مناطق روستایی استان زنجان بیاید تا از نزدیک وضعیت دانش آموزانی که به دلیل نبود اینترنت پرسرعت برای دسترسی به نرم افزار شاد باید به کوه و دشت و دمن بروند، مطلع شود.

 

او می‌گوید: دوره این نمایش‌ها به پایان رسیده و اکنون مسئولان باید نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشند. آذری جهرمی به جای آنکه درباره کاخ کرملین اظهارنظر کند، بیاید و از نزدیک وضعیت روستا‌ها را ببیند.

 

وزیر ارتباطات امروز یک توییت بحث برانگیز هم منتشر کرده است. او در حساب توییتری خود نوشته که «۱۹ شهریور امسال قول دادم تا پایان بهمن ماه، حداقل ۸۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان زنجان به شبکه ملی اطلاعات متصل بشوند. امروز دقیقا سر همان تاریخی که وعده کرده بودیم، پروژه‌ها را افتتاح کردیم.»

 

مهدی برجی، مسئول قرارگاه شهید احمدی روشن ماهنشان در گفتگو با خبرنگار ما به وضعیت اینترنت در روستا‌های این شهرستان اشاره می‌کند و می‌گوید: در واقعیت با اظهارات وزیر تناقضاتی وجود دارد.

 

او توضیح می‌دهد: مدت زیادی است که عدم آنتن دهی موبایل‌ها و ضعف اینترنت تلفن همراه به یکی از مهم‌ترین مطالبات در شهرستان ماهشنان تبدیل شده است؛ اما عملا مسئولان گوش شنوایی برای رسیدگی به این معضل و رفع آن ندارند.

 

برجی با بیان اینکه بسیاری از روستا‌های ماهنشان همچنان بدون اینترنت هستند، می‌گوید: برای مثال روستای قرقان و کاروانسرا، پس از وعده مسئولان استانی برای حل ۲ ماه مشکل اینترنت، همچنان دانش آموزان با مشکلات در دسترس نبودن اینترنت مواجه هستند.

 

او مطالبه خود را از وزیر ارتباطات بیان می‌کند و می‌گوید: از وزیر می‌خواهیم به جای شعار دادن درباره ساده زیستی و عدالت اجتماعی، شخصا در ماهنشان حضور یابد و با مفهوم واقعی محرومیت آشنا شود. دانش آموزان روستا‌های ماهنشان برای دسترسی به شبکه شاد، سختی‌های زیادی را متحمل می‌شوند و خوب است آقای وزیر این موارد را از نزدیک مشاهده کند.

 

برجی با اشاره به اظهارات وزیر ارتباطات در جلسه شورای اداری مبنی براینکه برای موفقیت انقلاب نباید به کاخ‌ها توجه کرد و باید کوخ‌ها را دید، می‌گوید: آقای وزیر این اظهارات با عمل شما تناقض دارد.

ارسال نظرات