دانشجویان دانشگاه آزاد یزد در نامه‌ای:

آقای طهرانچی؛ در صورت عدم اصلاح ساختار شهریه، بسیاری از دانشجویان مجبور به ترک تحصیل می‌شوند

جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در نامه‌ای به رئیس دانشگاه آزاد نوشتند: در صورت عدم اصلاح ساختار، تعداد زیادی از دانشجویان به علت عدم توان پرداخت شهریه مجبور به انصراف از تحصیل خواهند شد.
کد خبر: ۹۳۲۱۱۹۶
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸

جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در نامه‌ای به طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نوشتند: دانشگاه آزاد اسلامی با یکپارچه سازی سامانه آموزشی (آموزشیار) باعث ایجاد مشکلات و مشقت و سختی‌های بسیاری برای دانشجویان شده است.

متن نامه به شرح زیر است:

ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی، جناب آقای دکتر طهرانچی. سلام علیکم. یکی از گرایش‌های فطری انسان حقیقت‌جویی اوست و یکی از توانایی‌های بشر، قدرت شناخت واقعیت پیرامون خویش است؛ فلذا طبق فرمایش مقام معظم رهبری: مطالبه‌گری دانشجویان اگر با مطالعه و اطلاعات دقیق و درست همراه باشد، قطعا زمینه ساز تلاش بیش‌تر مسئولان برای حل مشکلات خواهد بود.

با توجه به وضعیت پیش آمده اقتصادی به دلیل بیماری کرونا در حالی که همه مردم به دنبال همدلی و کمک به یکدیگر می‌باشند، متاسفانه اخیرا دانشگاه آزاد اسلامی با یکپارچه سازی سامانه آموزشی (آموزشیار) باعث ایجاد مشکلات و مشقت و سختی‌های بسیاری برای دانشجویان شده است که این مشکلات به شرح ذیل می‌باشد.

خواهشمند است در خصوص موارد ذیل دستور اقدام مقتضی صادر گردد.
۱. سرعت بسیار پایین پاسخگویی سیستم آموزشیار و قطعی فراوان
۲. عدم قابلیت تقسیط برای شهریه ثابت
۳. عدم امکان انتخاب واحد پیش از پرداخت شهریه ثابت اولیه و پیش پرداخت
۴. عدم اجازه به معاونت‌های مالی واحد‌های دانشگاهی برای قبول چک بلند مدت
۵. کم بودن مهلت زمانی انتخاب واحد به باتوجه به مشکلات پیش آمده
۶. افزایش شهریه نامعقول رشته‌هایی از قبیل روانشناسی و تربیت بدنی و ...

ضمنا لازم به ذکر است با توجه به بررسی‌های به عمل آمده در صورت عدم اصلاح ساختار مذکور تعداد زیادی از دانشجویان به علت عدم توان پرداخت شهریه مجبور به انصراف از تحصیل یا درگیری با مشکلات عدیده مالی جدی خواهند شد که این امر ریزش شدید دانشجویان دانشگاه ازاد اسلامی را در پیش خواهد داشت.

بسیج دانشجویی حوزه امام رضا (ع) دانشگاه آزاد اسلامی یزد
هیئت دانشجویی فاطمه زهرا (ع) دانشگاه آزاد اسلامی یزد
شورای تعامل دانشجو و دانشگاه، دانشگاه آزاد اسلامی یزد
جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی یزد

ارسال نظرات
آخرین اخبار