خبرهای داغ:
27 تن از رزمندگان لشکر مقدس امام حسین (ع) در بهمن ماه 97 به هنگام بازگشت از مأموریت جنوب شرق این یگان، طی یک حادثه تروریستی در جاده خاش زاهدان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
کد خبر: ۹۳۲۱۴۲۶
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، یکی از جانبازان حادثه تروریستی جاده خاش، زاهدان در گفت و گو با خبرگزاری بسیج گفت: ماموریت‌های لشکر ۱۴ امام حسین علیه السلام که از جمله شمالغرب و ماموریت اخیر جنوب شرق بود که از سال ۹۵_۹۶ شروع شد و در منطقه سراوان و سیرکان برای مرزبانی و حفظ و حراست از مرز‌ها بود.

گروهک‌های متعددی در مناطق جنوب شرقی ایران اسلامی فعالیت داشتند که موجب آزار و اذیت مردم منطقه شده بودند و حمله به پایگاه‌های نظامی برهم زدن نظم و امنیت منطقه سیستان و بلوچستان را داشتند.

گروهک جیش ظلم که سال ۹۶ به پایگاه میل ۱۹۰ لشکر ۱۴ امام حسین (ع) حمله کرد و به حول و قوه الهی بچه‌ها شکست سختی به آن‌ها دادند و کینه از اصفهان و بچه‌های لشکر ۱۴ امام حسین علیه السلام داشتند که تلافی بکنند.

وی خاطرنشان کرد؛  این گروهک‌ها دشمنی نیستند که بصورت رو در رو مبارزه بکنند و دست به اقدامات خرابکارانه انتحاری و حملات تروریستی میزنند که در تاریخ ۲۴ /۱۱ /۹۷ در حال برگشت از ماموریت جنوب شرق در کیلومتر ۶۵ روستای چانعلی خودروی انتحاری با نزدیک شدن به اتوبوس اقدام به عملیات تروریستی کرد که منجر به شهادت ۲۷ شهید مدافع امنیت لشکر ۱۴ امام حسین علیه السلام اصفهان شد.

این جانباز حادثه تروریستی در ادامه افزود، کانون انفجار و حمله تروریستی دشمنان به اتوبوس رزمندگان لشکر ۱۴ امام حسین (ع) وسط اتوبوس بود که بعضی از دوستان که در همان قسمت بودند زنده ماندند و بعضی از رفقا و رزمندگان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
وی بیان داشت؛ هرکسی در زمان خود مأموریتی دارد که انجام می‌دهد و بعد از آن به لطف و مدد الهی به آرزوی خود یعنی شهادت می‌رسد، شهادت رزمندگان لشکر ۱۴ امام حسین علیه السلام برگ زرینی از افتخارات این لشکر همیشه قهرمان و پیروز بود شهدایی که بنده همراهشان بودم از ابتدای سوار شدن به اتوبوس درحال معاشرت و صحبت بودم.

دو شهید ابراهیم و یحیی براتی در کنار هم دیگه بودند که به شوخی به شهید یحیی براتی گفتم نمیخواهی شهید بشی، این شهید بزرگوار خندید و گفت: انشالله هروقت خداوند بخواهد و توفیق عنایت کند آرزوی قلبی من است.

بنده با خیلی از دوستان به معاشرت و صحبت کردن قبل از حادثه پرداختم ، چون همه عزیزان و رزمندگان اسلام آرزوی شهادت دارند از آن‌ها سوال‌هایی در خصوص شهادت میکردم که شهید سلیمی هم که هم دوره‌ای بنده بود و رفیق من بود هم گفت: اگر خدا قسمت کند دوست داریم شهید بشویم.

وی در ادامه؛ این صحبت‌ها با دوستان و همرزمان حدود ۵ ساعت قبل از شهادت و حادثه بود با دوستان در حال گفتگو و صحبت‌های این چنین بودیم، بعد از مأموریت چند هفته‌ای بچه‌ها در حال برگشت به شهر و خانواده بودند و دشمنی هم در مقابل ما بود جرأت رو در رو شدن با غیور مردان لشکر ۱۴ امام حسین علیه السلام را نداشت و به نامردی و ناجوانمردی حمله کردند.

شهید امید اکبری که در کنار من در انتهای اتوبوس خوابیده بودیم تقریباً نزدیک اذان صبح که بیدار شدیم به شهید اکبری گفتم چهره نورانی و شهدایی داری و شهید اکبری گفت: خداوند اگر از ما قبول کند و توفیق بدهد آروزی شهادت دارم.

شهید امید اکبری وسط اتوبوس بود و قصد نشستن روی صندلی را داشت صدا زدم گفتم ببین چقدر راه داریم تا زاهدان خندید و گفت: برای شما ۷۰ کیلومتر دیگر مانده...

زمان حادثه شهادت رزمندگان لشکر ۱۴ امام حسین علیه السلام هنگام اذان صبح بود که بنده با یکی از رزمندگان در حال صحبت بودم که اذان شد که یک دفعه شاهد انفجار ماشین و اتوبوس بودیم و جمعی از رزمندگان لشکر ۱۴ امام حسین (ع) اصفهان به شهادت رسیدند.

ارسال نظرات