خبرهای داغ:
معاون فنی بسیج سازندگی فارس گفت: بسیج سازندگی فارس آمادگی همکاری با دستگاه‌های دولتی در اجرای پروژه‌های عمرانی را با کیفیت بالا و قیمت پائین دارد.
کد خبر: ۹۳۲۱۴۸۰
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴

سرهنگ حميد کارگر، معاون فني بسيج سازندگي فارس در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در شيراز اظهار داشت: همکاری با کمیسیون عمران، در حوزه عمرانی بسیج سازندگی است و ما می‌توانیم در همکاري دستگاهها، با قیمت کمتر از بازار کار کنیم.

وي با اشاره به اينکه پروژه‌های دستگاههای مختلف در مناطق صعب‌العبور یا مراکزی که بحث امنیتی دارد را می‌گیریم و با قیمتی پائین‌تر از پیمانکاران انجام می‌دهیم، تصريح کرد: این کار، همکاری دستگاهها را می‌طلبد تا با ترک تشریفات مناقصه، کار به بسیچ سازندگی سپرده شود.

به این کار، بیشتر کمک به دستگاه‌های دولتی برای پیشبرد کار با قیمت کمتر و کیفیت و استاندار مدنظر است و در این مورد، به بحث محرومیت‌زدایی کمتر پرداخته شده است؛ اگرچه اجرای پروژه‌ها در مناطق محروم، خود نوعی محرومیت‌زدایی است.

جانشين بسيج سازندگي فارس با تصريح بر اينکه در انجام این پروژه‌ها، از ظرفیت گروه‌های جهادی تخصصی بسیج سازندگی و نیز دستگاه‌ها و ماشین‌آلات سپاه استفاده می‌شود، هزينه تمام شده را بسيار پايين دانست و گفت: از آنجا که نیروهای کار هم از سپاه حقوق می‌گیرند، از پروژه‌ها حقوقي دريافت نمي‌کنند و اين مسئله، در پايين آوردن هزينه‌ها، تأثير به‌سزايي دارد؛ ضمن اينکه براي بالابردن استانداردها، از ظرفيت بسيج مهندسين در رشته‌هاي مختلف بهره مي‌بريم.

وي با تأکيد بر اينکه انجام اين پروژه‌ها، غير از پروژه‌هاي محروميت‌زدايي است، گفت: در پروژه‌هاي محروميت‌زدايي، گاهي سپاه از صفر تا صد پروژه‌ها را با همت نيروهاي تخصصي جهادي، با استاندارد و کيفيت بالا انجام مي‌دهد.

به گزارش تسنيم، در اين راستا، در هفته گذشته، کارگروه بسیج سازندگی با حضور دکتر رضایی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، معاون عمرانی استاندار فارس و روسا و مدیران کل دستگاه های اجرایی از جمله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان جهاد کشاورزی منابع طبیعی و آبخیزداری، راهداری و حمل و نقل جاده ای، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، نوسازی مدارس، آب و فاضلاب استان فارس، آبفای شیراز، علوم پزشکی برگزار شد.

در این جلسه، برنامه جامع محرومیت‌زدایی مردم‌پایه بومی استان فارس توسط بسیج سازندگی استان فارس در حوزه عمرانی اعم از آب کشاورزی ( آبخیزداری، احیای قنوات، خطوط لوله انتقال آب، استخر ذخیره آب، بند خاکی و....)، آب شرب روستایی(اصلاح شبکه، انتقال آب شرب و...) راه و پل روستایی(راه بین مزارع)، ساخت مسکن محرومین، احداث مدرسه و خانه‌های بهداشت و پروژه‌های جهش تولید در مناطق محروم توسط اسماعیل قزل سفلی، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس تشریح شد.

در ادامه، پروژه‌های پشنهادی عمرانی محرومیت‌زدایی دستگاه‌ها که در حوزه‌های آب کشاورزی، آب شرب، راه روستایی، مسکن محرومیت، مدرسه، خانه بهداشت و پروژه‌های جهش تولید مورد بحث و بررسی قرار گرفت و توسط دکتر رضایی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و معاون عمرانی استاندار فارس جمع بندی و مورد تصویب قرار گرفت.

لازم به ذکر است، کارگروه بسیج سازندگی به ریاست استاندار و دبیری معاون عمرانی استاندار و با حضور روسا و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی به‌صورت نوبتی با هدف محرومیت‌زدایی در حوزه‌های عمرانی، اجتماعی، اقتصادی و اشتغال در سطح استان تشکیل می‌شود.
انتهاي پيام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها