ما ایرانی ها در فرهنگ اصیل چندین هزار ساله خود ضرب المثل هایی داریم که باید آن را با طلا نوشت؛ مثل شعر سعدی:« بنی آدم اعضای یک پیکرند،... که بر سردر سازمان ملل نقش بسته است.
کد خبر: ۹۳۲۱۶۱۲
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۱

 سخنان ایرانی را دنیا باید مثل گوشواره آویزه گوش خود کند. فرهنگی چندین هزار ساله که مملو از مردی و مردانگی و راستی و صداقت است.

«آدمهای برنده هرگز کلک نمی زنند و آدمهای متقلب هرگز برنده نمی شوند.»؛ این ضرب المثل شباهت زیادی به دورویی و تقلب آمریکا در بحث برجام دارد و مطمئن باشند تقلب آنها در بحث برجام حنای آنها را بیرنگ کرده

 «اصل بد نیکو نگردد هر که بنیادش بد است.»؛ آمریکایی ها  قبل از انقلاب در جریان کودتای 28 مرداد  و هم در طول 42 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خیانت ها و جنایت های پیدا و پنهان بسیاری بر علیه جمهوری اسلامی انجام دادند از آغاز جنگ 8 ساله با تحریک صدام حسین تا شلیک به هواپیمای مسافربری ایران، ترور دانشمندان ایران، حمله به نفتکش ها و سکوهای نفتی در زمان جنگ، دخالت مستقیم در بازپس گیری جزیره فاو، حمایت از رژیم صهیونیستی و عربستان در اقدامات علیه ایران، و هزاران مورد غیرانسانی دیگر، اما حالا با اینکه خودشان از توافقنامه برجام خارج شده اند برای ما شرط و شروط تعیین می کنند.

 «مکن بد که بد بینی از یار نیک / نروید ز تخم بدی بار نیک»؛ ما از ابتدا حسن نیت خودمان را در بحث غنی سازی و سایر مراحل هسته ای نشان دادیم اما آمریکا خلاف آن را انجام داد. بعد از این همه بد عهدی که از آنها دیدیم با اقدام انقلابی مجلس یازدهم و تعیین ضرب الاجل از سوی نمایندگان مجلس حالا آمریکا انتظار دارد ما کوتاه بیاییم و برگردیم به اول کار.

«هم خدا می خواهی و هم خرما»؛ آمریکا خودش از برجام خارج شده و اروپا هم به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده اما دو قورت و نیم شان هم باقیست. آنها خودشان زیر میز بازی زده اند اما توقع دارند ما به بازی برگردیم.

ما ایرانی ها  ضرب المثل دیگری داریم که می گوید: آدم احمق را می توان تربیت کرد اما نمی توان به تفکر واداشت؛ ما با اتکا به توان داخل و با کمک جوانان نخبه و انقلابی در بسیاری از صنایع به خودکفایی رسیدیم موشک  نقطه زن ساختیم و به محض شهادت سردار دلها، آمریکایی ها را ادب کردیم، ما آمریکا را ادب کردیم اما نمی خواهیم به تفکر وادارشان کنیم باید خودشان تفکر کنند که بیش از چهار دهه همه دنیا بسیج شد ما را از پا درآورد نتوانست آن موقع که توان ساخت یک عدد فشنگ  را نداشتیم دنیا نتوانست ما را شکست بدهد حالا که فضا را هم فتح کرده ایم باید خودتان تفکر کنید که آیا می توانید مقابل ما بایستید یا نه...

«خرما نتوان خورد از این خار که کشتیم/ دیبا نتوان بافت از این پشم که رشتیم»؛ شما هسته بی اعتمادی و نیرنگ و تزویر کاشته اید توقع همکاری و همراهی نداشته باشید.

  سالها بیشتر از کتابها به ما درس می دهند 42 سال به غیر از دشمنی، دروغ، خیانت، تحریم، کشتار و ضایع کردن حق مردم ایران چیزی از آمریکا ندیدیم آنها باید از انقلاب ما درس بگیرند که با تمام شرایط بد اقتصادی حتی در زمان کرونا مردم جشن انقلاب را برپا کردند بنابراین به عقل خود برگردید و بدانید وآگاه باشید که ایرانی تحت هیچ شرایطی تن به ذلت نمی دهد. ایرانی یک بار فریب پشت پا زدن به برجام را خورده برای بار دوم همه سیاست های آمریکایی را ریسمان سیاه و سفید می بیند. شما یک قدم بردارید ما دو قدم جلو میاییم. ما یک ضراب المثل دیگر هم داریم: همیشه شعبان ؛ یک بار هم رمضان... چرا همیشه ایران باید پیشقدم شود چرا 42 سال سرمایه های ما در بانک های آمریکا بلوکه شده آمریکا حسن نیت نشان نداد؟ ما هزاران مورد تحریم از سوی آمریکا شده ایم چرا یکی از این تحریم هار برنمیدارید که ما دلخوش باشیم که شما هم یک بار در طول عمر 200 ساله خودتان راست گفتید؟

   

علی اشرف خانلری

 

ارسال نظرات