خبرهای داغ:
سردار زهرایی:

خدمات قرارگاه محرومیت‌زدایی شهید متوسلیان در کرمانشاه ادامه دارد

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: قرارگاه شهید متوسلیان با هدف کمک به آبادانی و توسعه هر چه بیشتر استان‌های محروم و کم برخوردار و به منظور محرومیت‌زدایی راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۹۳۲۱۶۱۴
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، سردار محمد زهرایی در بازدید از مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه اظهار داشت: قرارگاه شهید احمد متوسلیان شهرستان سرپل‌ذهاب به عنوان قرارگاه جهادی و مهندسی منشأ خدمات بزرگی در منطقه زلزله‌زده و کشور شده به روستاهای آسیب‌دیده در هنگام زلزله و مناطق سیل‌زده خدماتی شایانی ارائه کرده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه این قرارگاه هم‌اکنون نیز در مناطق محروم نظیر خراسان جنوبی در حال احداث منازل مسکونی برای مستضعفین است گفت: در این ساخت و سازها از تکنولوژی و فناوری‌های نوین ساختمان‌سازی استفاده شده است در حالی که برخی از دستگاه‌های اجرایی و نهادهای متولی به تکنولوژی‌های روز توجه و اهتمام جدی ندارند و بر ساخت سنتی منازل مسکونی و بناها اصرار دارند.

وی با اشاره به اینکه هنگام استفاده از تکنولوژی‌های روز انرژی کمتری اتلاف شده که این موضوع سبب بازگشت هزینه‌های ساخت مسکن به جیب صاحبان آن می‌شود بیان کرد: تکنولوژی روز به جای هزینه‌بر بودن یک سرمایه‌گذاری است و ماده 19 ملی مقررات ساختمان و آیین‌نامه 2800 و تمام مقرراتی که در نظام مهندسی وجود دارد بر ساخت منازل با کیفیت با اتلاف انرژی حداقل تاکید دارد.

زهرایی با بیان اینکه سیستم ال‌اس‌اف و سیستم آی‌سی‌اف دو تکنولوژی روز دنیا هستند که علاوه بر افزایش سرعت به کاهش اتلاف انرژی و رعایت مقررات ساختمان به ویژه ماده 19 کمک می‌کند بیان کرد: نیازمند این هستیم که قرارگاه جهادی شهید احمد متوسلیان کارگاه‌های آموزشی برای گروه‌های جهادی و فعال در عرصه عمران و زیرسازی برگزار کند و  اگر تنها 10 درصد نیروهای فعال در این عرصه از این الگو استقبال کنند سبب تبلیغ این تکنولوژی خواهد شد.

ساخت 40 واحد مسکونی در روستای چمن گلین جدید

سعید محمد قاسمی، مسئول قرارگاه جهادی حاج احمد متوسلیان از احداث 40 واحد مسکونی با بهره‌گیری از تکنولوژی جدید ساختمان‌سازی در روستای چمن گلین جدید شهرستان سرپل‌ذهاب خبر داد و گفت: منازل این روستا که قبل از زلزله آبان‌ماه سال 96 از خشت و گل ساخته شده بود، در زلزله به طور کامل تخریب شدند.

وی با بیان اینکه به هریک از خانواده‌های این روستای زلزله‌زده 500 متر زمین داده شد و قرار بر این شد که قرارگاه حاج احمد متوسلیان با استفاده از تکنولوژی آی‌سی‌اف واحدهای 90 متری به همراه 40 متر تراس را همزمان  بسازد بیان کرد: هر 27 روز با استفاده از تکنولوژی جدید آی‌سی‌اف یک واحد مسکونی تحویل زلزله‌زدگان داده می‌شد و در شرایط سختی که شاهد افزایش قیمتها بودیم و پیمانکاران پروژه‌ها را نیمه‌کاره رها می‌کردند اما نیروهای این قرارگاه جهادی ساخت‌وساز را رها نکردند.

مسئول قرارگاه جهادی حاج احمد متوسلیان در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه با اشاره به اینکه به فرموده مقام معظم رهبری گروه‌های جهادی در شرایط سخت باید پابرجا بمانند و فعالیت کنند افزود: با کمک خیرین تاکنون 120 واحد آی‌سی‌اف در مناطق کوییک، گنجوره و گلین به صورت طبقاتی ساخته شده است.

وی با بیان اینکه با استفاده از تکنولوژی آی‌سی‌اف در مناطق زلزله‌زده مسجد، خانه بهداشت و مدرسه نیز احداث شده و در تعدادی روستای دیگر نیز مشغول ساخت‌وساز هستیم بیان کرد: تکنولوژی ال‌اس‌اف سازه‌های سبک فولادی نیز محاسن خاص خود را دارد و قیمت آن از سازه‌های بتنی بالاتر است و اگر با به کارگیری تکنولوژی آی‌سی‌اف واحدهای مسکونی صدمتری 27 روزه تحویل شود در تکنولوژی ال‌اس‌اف کمتر از 15 روز منازل تحویل داده می‌شود.

قاسمی افزود: در روستای گلین به دنبال اشتغال‌زایی و رفع محرومیت‌زدایی هستیم  و به دنبال ایجاد فرهنگ آتش‌ به ‌اختیار در این روستای محروم هستیم تا مردم این روستا به دامپروری و کشاورزی مشغول شوند و در ایام دهه فجر واحد بهداشت و درمان در مدرسه روستا مستقر شد و هفت عمل جراحی در این روستا انجام دادند.

ارسال نظرات