خبرهای داغ:
جمالی پور گفت: ما با ورود وقف در حوزه اقتصادی به دنبال حذف و ایجاد رقیب برای بخش‌های خصوصی و بنگاه‌های کوچک و بزرگ اقتصادی نیستیم بلکه ورود اوقاف، مددرسان بخش اقتصادی می‌شود.
کد خبر: ۹۳۲۱۶۶۳
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲

استفاده از ظرفیت وقف موجب رونق حوزه اقتصادی می‌شود

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین هدایت اله جمالی پور استاندار قزوین در برنامه ” دستان آسمان “کاری از شبکه اول سیما که در حسینیه امینی‌های قزوین تهیه شده بیان کرد: مجموعه مدیریت استان قزوین همیشه در کنار مجموعه اوقاف بوده و در این راستا همه وظیفه جلب اعتماد مردم و حفظ و افزایش آن را داریم.

وی ادامه داد: اگر تعامل سازنده بین مردم، اوقاف و مسئولین وجود نداشته باشد، قطعا این اعتماد از بین می‌رود؛ لذا نقش ما یک نقش واسطه است که در آن هم موظف به حفظ حقوق وقف و هم حفظ حقوق مردم می‌باشد تا موجب افزایش سطح اعتماد عمومی به نظام و مسئولین شود.

استاندار قزوین در خصوص استفاده از ظرفیت‌های وقف در زمینه فعالیت‌های اقتصادی اظهار کرد: گام‌های خوبی در این خصوص برداشته شده است و در همین راستا جلسه مشترکی با رئیس سازمان اوقاف امورخیریه کشور با محوریت فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه گذاری در استان قزوین برگزار شد.

استاندار قزوین افزود: امروز اوقاف به این جایگاه رسیده که به صورت جدی در حوزه‌های اقتصادی ورود پیدا کند تا علاوه بر جلب و افزایش اعتماد عمومی و برطرف نمودن نیاز‌های این حوزه، از ظرفیت‌های وقف نیز به بهترین وجه بهره برداری شود.

جمالی پور با اشاره به ظرفیت‌های بالای وقف در جامعه عنوان کرد: اقتصاد کشور ما یک اقتصاد با ظرفیت متنوع و در حوزه‌های مختلف هست و همین تعدد ظرفیت ها، دلیلی برای ورود وقف و مجموعه اوقاف در حوزه‌های اقتصادی می‌باشد.

مدیر ارشد اجرایی استان قزوین تصریح کرد: ما با ورود وقف و اوقاف در حوزه اقتصادی نه به دنبال حذف و نه به دنبال ایجاد رقیب برای بخش‌های خصوصی و بنگاه‌های کوچک و بزرگ اقتصادی هستیم بلکه به دنبال این هستیم که با استفاده از ظرفیت‌های اوقاف و سایر دستگاه‌های فعال در این حوزه، مددرسان بخش اقتصادی باشیم.

وی ادامه داد: استان قزوین یک استان پر ظرفیت است و در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، گردشگری به واسطه وجود دشت قزوین، با دارابودن اولین شهرصنعتی کشور، با داشتن آبگرم‌های متعدد و مناطقی همچون الموت و طارم و ... این ظرفیت به خوبی مشهود می‌باشد و استفاده از این ظرفیت‌ها هم به مدد وقف و دستگاه‌های فعال در این حوزه و هم به کمک بخش خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی کوچک و بزرگ در کنار هم امکان پذیر می‌باشد.

۱۰۱۰/ت ۳۰/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها