خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین:

کمک‌های ۱۵۰ میلیارد ریالی اوقاف قزوین در ایام کرونا

حجت الاسلام مجیدی گفت: تا کنون بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال به همت موقوفات استان قزوین در حوزه‌های مختلف از تهیه بسته‌های بهداشتی، معیشتی تا تهیه ۵۰ سری جهیزیه در راستای کمک‌های مومنانه هزینه شده است.
کد خبر: ۹۳۲۱۶۷۰
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حجت الاسلام سیدمصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در برنامه ”دستان آسمان“ که به منظور تبیین جایگاه وقف از شبکه اول سیما و در حسینیه امینی‌های قزوین تهیه و تولید شده بیان کرد: تنوع نیات موقوفات استان قزوین مثل تمام کشور می‌باشد و در سطر اول این نیات، نیت‌های مرتبط با حضرت سیدالشهدا (ع) است.

وی گفت: در کنار این نیات ۶۴ نوع نیت موقوفه داریم که از وقف‌های هنری، دارو و درمان تا تامین علوفه برای حیوانات را شامل می‌شود.

حجت الاسلام مجیدی با اشاره به وقف‌های مشارکتی استان اظهار کرد: در حوزه وقف مشارکتی در سال ۹۹ یک مورد وقف حوزه دارو و درمان داشتیم و به دنبال احداث و تجهیز یک وقف مشارکتی، یک واحد تولیدی مختص اقشار آسیب پذیر جامعه و به ویژه زنان سرپرست خانواده با حضور خیرین هستیم.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در حوزه موارد ورود درآمد‌های حاصل از موقوفات استان خاطرنشان کرد: تا کنون بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال به همت موقوفات استان قزوین در حوزه‌های مختلف شامل تهیه ارزاق و بسته‌های بهداشتی، معیشتی، تولید ماسک و لباس کادر درمان، بسته‌های تحصیلی، آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، تهیه ۵۰ سری جهیزیه، اهدای ۲۵۰۰ کارت هدیه به خانواده‌های بی بضاعت با حفظ کرامت و شأن خانواده‌های بی بضاعت انجام شده است.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در اواخر سال گذشته و اوایل سال جدید و تعطیلی مشاغل عنوان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور در زمان ورود موج اول کرونا و تعطیلی مشاغل در راستای حمایت از مستاجرین موقوفات در مواردی که هم عرصه و هم عیان وقف بوده است ۲ ماه از پرداخت اجاره معاف شدند و اجاره آن‌ها بخشیده شد.

حجت الاسلام مجیدی در حوزه امامزادگان و بقاع متبرکه یادآور شد: ما در استان قزوین مفتخر به توفیق میزبانی از ۲۶۳ امامزاده و پیامبران الهی هستیم که برخی از امامزادگان همچون امامزاده حسین (ع) و یا وجود مرقد مطهر چهارنبی الهی در کشور شاخص هستند که مورد تشرف زائران داخلی و خارجی می‌باشد و این خود نشان از ارادت مردم متشرع دیار مینودری می‌باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در تشریح فعالیت آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه اضافه کرد: با توجه به رویکرد جدید سازمان اوقاف در حوزه امامزادگان و بقاع متبرکه و ایجاد مراکز افق، جدا از فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی که دو جزء جداناشدنی در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه می‌باشد فعالیت‌های اجتماعی هم به این مجموعه‌ها اضافه شد تا در حوزه اجتماعی هم طعم شیرین خدمت گزاری در کام مجاورین و مراجعین محترم این ذوات مقدس جلوه گر شود.

وی گفت: برای نمونه جدا از حضور مراکز افق امامزادگان و بقاع متبرکه در ضدعفونی معابر و محله‌های مجاور آستان‌های مقدس، تهیه و‌توزیع بسته‌های بهداشتی و معیشتی، حرفه آموزی در جوار این ذوات مقدسه با همکاری و مشارکت سازمان فنی حرفه‌ای می‌باشد.

شایان ذکر است که ویژه برنامه «دستان آسمان» با موضوع اهمیت وقف و تاثیر آن از سوی شبکه اول سیما تهیه شده و روز پنجشنبه ۳۰ بهمن ماه سالجاری ساعت ۴۵: ۷ دقیقه از شبکه یک پخش می‌شود.

۱۰۱۰/گ ۳۰/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها