خبرهای داغ:
مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان قزوین:

گردشگری مذهبی و فرهنگی، یکی از راه‌های نجات کشور از اقتصاد وابسته

خزائلی گفت: طبق فرمایشات متعدد مقام معظم رهبری، تنها راه نجات اقتصاد کشور عدم خام فروشی و وابستگی اقتصادی به نفت است و یکی از این راه‌ها استفاده از ظرفیت‌های گردشگری در حوزه‌های مختلف می‌باشد.
کد خبر: ۹۳۲۱۶۷۴
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین در برنامه ” دستان آسمان “ که با هدف تبیین جایگاه وقف از سوی شبکه اول سیما در حسینیه امینی‌های استان قزوین تهیه و تولید شده بیان کرد: استان قزوین با سوابقی همچون پایتخت بودن، وجود علما، نخبگان علمی و هنری در دوره‌های متعدد تاریخی و وجود ابنیه متعدد میراثی در حوزه‌های اجتماعی فرهنگی و مذهبی یکی از استان‌های مستعد با ظرفیت‌های بالقوه در حوزه گردشگری و میراثی کشور می‌باشد.

وی ادامه داد: وجود ابنیه متعدد متعلق به اوقاف نیاز به همکاری، مشارکت و کمک دو جانبه دارد که به حول و قوه الهی در ابنیه‌ای که متعلق به اوقاف می‌باشد با کمک دوجانبه مشغول مرمت و بازسازی و با ضوابط بهره برداری در کنار هم در حال فعالیت هستیم.

خزائلی اضافه کرد: به طور مثال امور کاربری و حرکتی مدرسه علمیه صالحیه طبق قوانین و مقررات میراثی و اوقافی انجام گرفت و در حال استفاده است و می‌تواند نمونه موفق از همکاری دوجانبه برای تسری به کل کشور باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین عنوان کرد: در حوزه امامزادگان و بقاع متبرکه علاوه بر امامزاده حسین (ع) در سایر امامزادگان و بقاع متبرکه استان با همکاری و مشارکت دو اداره کل مشغول فعالیت هستیم.

وی در خصوص منابع مالی در این حوزه اظهار کرد: همه بنا‌های تاریخی که مشاهده می‌کنید و احداث آن‌ها در گذشته بوده است بدون ورود اعتبارات دولتی و اعتبارات حاصل از فروش نفت بوده و تنها با اعتقاد، باور و همت عالی عموم مردم اعم از خیرین و واقفین و حتی افرادی با درآمد معمولی بوده است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان قزوین اضافه کرد: پس اکنون هم می‌شود با مدد گرفتن از همین اعتقادات و باور‌ها و با توجه به کمبود منابع مالی سازمانی و استانی می‌توانیم آن‌ها را مرمت و بازسازی نموده و توسعه دهیم.

خزائلی در پایان گفت: طبق فرمایشات متعدد مقام معظم رهبری و متخصصین و بزرگان اقتصادی کشور تنها راه نجات اقتصاد کشور عدم خام فروشی و وابستگی اقتصادی به نفت است و یکی از این راه‌ها تمرکز و استفاده از ظرفیت‌های گردشگری در حوزه‌های مختلف اعم از مذهبی و فرهنگی و بوم گردی می‌باشد؛ لذا در قزوین آثار و ابنیه و مراکز و مناطق فوق العاده گردشگری و میراثی داریم که علاوه بر کسب درآمد باید این را حفظ و به آینده گان منتقل کنیم.

۱۰۱۰/پ ۳۰/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها