همکاری افتخاری ۳۴۳ عامل و مبلغ زکات با کمیته امداد استان سمنان

قائم مقام کمیته امداد استان سمنان گفت: ۳۴۳ عامل افتخاری و مبلغ زکات با هدف نهادینه کردن فرهنگ زکات و جمع‌آوری این فریضه واجب با کمیته امداد استان سمنان همکاری کردند.
کد خبر: ۹۳۲۱۶۷۸
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
همکاری افتخاری ۳۴۳ عامل و مبلغ زکات با کمیته امداد استان سمنانبه گزارش خبرگزاری بسیج، محمد قوسی، با اشاره به ۳۴۹ روستای استان سمنان، افزود: ۱۸۶ روستای دارای اقلام مشمول زکات، در این فریضه الهی مشارکت کردند.
وی تصریح کرد: ۳۴۳ عامل افتخاری در استان سمنان با مقوله فرهنگ‌سازی، جمع‌آوری و هزینه کرد زکات با کمیته امداد استان سمنان همکاری می‌کنند.
قائم مقام کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه در ۹ ماهه سال جاری ۲۳ میلیارد ۲۰۸ تومان زکات در استان سمنان جمع آوری شده است تصریح کرد: زکات واجب در این مدت به ۲ میلیارد و ۶۹۱ میلیون تومان رسید و بقیه در قالب زکات مستحبی بوده است.
محمد قوسی قالب اقلام زکات واجب استان سمنان در قالب گندم، جو، گاو و گوسفنددانست و تصریح کرد: مشارکت هر چه بیشتر افراد در مقوله زکات مستحبی برای کمک به نیازمندان ضروری است.
قائم مقام کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه افزایش میزان مشارکت‌های مردمی در کمک به فقرا و محرومان یکی از مهم‌ترین رویکرد‌های این نهاد محسوب می‌شود، اظهار داشت: ۸۵ درصد زکات در ۹ ماهه سال جاری صرف امور محرومین شد و ۱۵ درصد صرف پروژ‌های عام المنفعه شد.
وی یکی از ویژگی‌های اجتماعی پرداخت زکات را تعدیل ثروت، ایجاد اشتغال، فقرزدایی در جامعه برشمرد و گفت: بیمه شدن اموال پرداخت کننده زکات، تقرب به خداوند و افزایش برکات از آثار فردی زکات است./ع
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار