خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین

افزایش ۴۹ درصدی استفاده نکردن از ماسک

نامدار گفت: با توجه به افزایش نسبی موارد سرپایی و بستری بیماری کرونا و افزایش ۴۹ درصدی عدم استفاده از ماسک، زنگ خطر برای استان قزوین به صدا درآمد.
کد خبر: ۹۳۲۱۸۲۸
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین پیمان نامدار در ستاد مقابله با کرونا استان که با حضور دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، بیان کرد: از بهمن ماه سال گذشته چرخه پدافند زیستی استان با برنامه ریزی براساس مدیریت پدافند غیرعامل در استان شکل گرفت و ساختار مقابله با کرونا استان متناظر با ستاد ملی آن شروع به فعالیت کرد.

وی گفت: بیش از ۹۵ درصد مصوبات ستاد مقابله با کرونای استان اجرایی شده و خوشبختانه تعامل و وحدت خوبی بین مسوولان استان در زمینه مدیریت مقابله با کرونا از همان ابتدای شیوع کرونا وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: شهریور امسال با توجه به افزایش ابتلا به بیماری کرونا در استان، قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا راه اندازی شد که  ضمانت اجرایی خوبی را در راستای اعمال محدودیت‌ها و پیشگیری از بیماری کرونا به وجود آورد.

نامدار در ادامه اضافه کرد: استان قزوین نسبت به استان‌های همجوار در یک شرایط پایدار قرار دارد اما در حال حاضر شیب ملایمی در افزایش تعداد بیماران به وجود آمده که با جدیت در حال پیگیری و کنترل است.

وی با اشاره به بستری ۲۲۴ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان قزوین اضافه کرد: از این تعداد ۶۸ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند. همچنین بجز شهرستان آوج که در وضعیت آبی قرار دارد ۵ شهرستان استان قزوین در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

نامدار ادامه داد: در حال حاضر تعداد بیماران بد حال استان ۶۸ نفر است که به دنبال آسیب شناسی و کنترل وضع موجود هستیم، البته این استان در هفته‌های اخیر، روزهای بدون فوت کرونایی را داشته است که مثبت ارزیابی می‌شود.

وی بیان کرد: حدود ۸۰ درصد موارد فوت شده استان، دارای سن بالای ۷۰ سال بودند و به تفکیک آقایان ابتلای ۵۱ درصدی و بانوان ابتلای ۴۹ درصدی داشته اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: موارد سرپایی و بستری در حال افزایش نسبی است و عدم استفاده از ماسک به بیش از ۴۹ درصد افزایش یافته که زنگ خطری برای استان قزوین است.

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار