آیین رونمایی از سند راهبردی تربیت بدنی و ورزش مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب

رییس کمیته ملی المپیک در آیین رونمایی از سند راهبردی تربیت بدنی و ورزش گفت: ورزشکاری که در المپیک بدرخشد اما از اخلاق و مرام به دور باشد، مدال او بی‌ارزش است.
کد خبر: ۹۳۲۱۹۵۸
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷

 

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج ورزشکاران، آیین رونمایی از سند راهبردی تربیت بدنی و ورزش مبتنی بر بیانیه دوم انقلاب امروز دوشنبه ۲۷ بهمن با حضور سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک، مهدی علی‌نژاد، معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، جمشید تقی‌زاده معاون وزیر، مهین فرهادی‌زاد معاون امور بانوان وزیر ورزش و جمعی از مسوولان لشکری و کشوری و رییسان فدراسیون‌های ورزشی در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک در آیین رونمایی از سند راهبردی تربیت بدنی و ورزش گفت: برای تمدن‌سازی به روند تاریخی بلند مدت نیاز داریم، تمدن در طول قرن شکل می گیرد نه طی یک دهه.

رییس کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: برای تمدن سازی به جامعه و استفاده از ظرفیت اندیشمندی بر پایه گفتمانی نیاز است.

صالحی امیری افزود: برای تمدن‌سازی باید اجماع و عزم و اراده ملی باید شکل بگیرد.

وی اضافه کرد: در تمدن نوین به دنبال بازسازی الگوهای گذشته نیستیم. 

رییس کمیته المپیک گفت: گفتمان حاکم بر ورزش باید راهبردی و کلان‌نگری همه جانبه‌گرایی باشد. این گفتمان باید توسعه گرا و رویکرد آن انسان‌گرایی باشد.

صالحی امیری با بیان این که مدال فاقد اخلاق بی‌ارزش است، افزود: کسب مدال جسم ورزش و روح آن فضلیت و اخلاق است که اگر ورزشکاری در المپیک بدرخشد، اما از بن مایه اخلاقی برخوردار نباشد بی‌ارزش است.

رییس کمیته المپیک  گفت: باید انسجام گرا بودن و همه ظرفیت‌های ملی در این گفتمان دیده شود. ما یک ساختار ورزش در کشور داریم و حیات ورزش را باید در آموزش تعریف کرد.

هم‌چنین مهین فرهادی‌زاد در این آیین گفت: رشد اخلاقی در ورزش دست مادرانی است که فرزندان را تربیت می‌کنند. ما نمی‌توانیم بخشی نگاه و در هر بخش تصمیم‌گیری کنیم.

او تصریح کرد: ما در بخش تامین نیازهای ورزشی زنان به تامین نیازهای زیر ساختی در بخش همگانی نیار داریم تا بتوانیم در بیانه گام دوم انقلاب گام قوی‌تری برداریم.
 
هم‌چنین مهدی علی‌نژاد گفت: بسیاری از اتفاقات در جوامع مدرن خیلی سمت و سوی الهی ندارد و جنگ قوای خیر و شر وجود دارد، اما این موضوع در دنیای امروزی خیلی روشن‌تر می‌افتد. اگر در ورزش قهرمانی رویکرد دینی و اسلامی نباشد، شرایط خوبی رقم نخواهد خورد.

وی خاطرنشان کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب مسائلی هم‌چون توجه به شعائر اسلامی در ورزش وجود دارد. سجده شکر در یک مسابقه ارزش و اهمیت زیادی دارد و ما حتی به دلیل مخالفت دنبال غرب با این نگاه، با جرایم مواجه شده‌ایم. باید نگاه دینی در ورزش حاکم باشد. 

علی‌نژاد تصریح کرد: بعضی وقت‌ها می‌بینیم که در ساخت و سازها توجه نمی‌شود و برای یک مجموعه، یک نمازخانه کوچک با شرایط خاص ساخته می‌شود که این خوب نیست. 

معاون وزیر ورزش گفت: ورزشکاران ما سفیران جمهوری اسلامی در دنیا هستند، به ویژه بانوان که نماد یک تفکر هستند. برای حضور بانوان محجبه سال‌ها زحمت کشیده شده و حالا تبدیل به یک باور شده است. این نکته باید پررنگ‌تر شود که ورزشکار یک الگو داخلی و بین‌المللی باشد. در این مسیر باید به مربیان توجه کرد، چون آن‌ها ورزشکاران را می‌سازند. 

علی‌نژاد افزود: آیا نخبگان ورزشی ما می‌توانند یک الگو برای سبک زندگی ایرانی و اسلامی باشند؟ من به این موضوع تردید دارم و باید به گذشته برگردیم تا دلیلش را بدانیم. 

معاون وزیر خاطرنشان کرد: چین در طول سی سال ووشو را به عنوان یک ورزش ملی گسترش داد، ولی ما با ورزش ملی خودمان چه کردیم؟ ما باید به عقب برگردیم تا چراغ راه آینده را پیدا کنیم. 

او با بیان این که باید به جوانان اعتماد کنیم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در دوره جدید وزارت ورزش این نکته حاکم است و جوانان انقلابی و توانا وارد فدراسیون‌های ورزشی شده‌اند، البته باید بیش‌تر در این مسیر حرکت کنیم و از تجریبات بزرگان بهره ببریم تا چهل سال دوم انقلاب، سال‌های بهتری باشد.

دکتر مهدی میرجلیلی رییس سازمان بسیج ورزشکاران در این مراسم گفت: ما میتوانیم در 40 ساله ی دوم انقلاب اسلامی و در گام دوم با این راهبرد ها و این اقدامات اساسی، آن نگاه خوشبینانه ای که حضرت آقا میفرمایند و آن روحیه امید به زندگی را در مردم ساری و جاری کنیم. 

در ادامه این مراسم، مهرعلی باران چشمه اظهار کرد: یکی از مولفه‌های بیانه گام دوم انقلاب تغییر سبک زندگی است که کار گروهی برای تدوین راهبردهای ورزش بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب تشکیل شده است.

سرپرست فدراسیون زورخانه‌ای و پهلوانی گفت: این سند راهبردی هشت ماده دارد و در مجموع ۴٨ راهبرد تدوین و پیشنهاد داده شده که در جهت تدوین این سند دستاوردهای ۴٠ ساله انقلاب در بخش‌های مختلف بررسی شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از راهبرد این سند ارتقای سهم ورزش در فرهنگ عمومی و سبک زندگی ایرانی، اسلامی و صیانت از ارزش‌های انقلاب در ورزش است که البته در تدوین سند کمیته‌های المپیک و پارالمپیک و برخی فدراسیون کمک کردند.

در پایان این مراسم از فدراسیون‌های هندبال، ورزش‌های جانبازان و معلولان، ورزش‌های همگانی، ووشو، ژیمناستیک، ناشنوایان، والیبال، رزمی، کشتی، تکواندو، بیلینگ و بیلیارد، بدمینتون، وزنه‌برداری، جودو و بسکتبال به خاطر رزمایش کمک مومنانه تجلیل شد.

 

آیین رونمایی از سند راهبردی تربیت بدنی و ورزش مبتنی بر بیانیه دوم انقلابآیین رونمایی از سند راهبردی تربیت بدنی و ورزش مبتنی بر بیانیه دوم انقلابآیین رونمایی از سند راهبردی تربیت بدنی و ورزش مبتنی بر بیانیه دوم انقلابآیین رونمایی از سند راهبردی تربیت بدنی و ورزش مبتنی بر بیانیه دوم انقلابآیین رونمایی از سند راهبردی تربیت بدنی و ورزش مبتنی بر بیانیه دوم انقلابآیین رونمایی از سند راهبردی تربیت بدنی و ورزش مبتنی بر بیانیه دوم انقلابآیین رونمایی از سند راهبردی تربیت بدنی و ورزش مبتنی بر بیانیه دوم انقلابآیین رونمایی از سند راهبردی تربیت بدنی و ورزش مبتنی بر بیانیه دوم انقلاب

ارسال نظرات