خبرهای داغ:
مسئول امور زنان و خانواده مرکز مطالعات نیروهای مسلح کشور:
مسئول امور زنان و خانواده مرکز مطالعات نیروهای مسلح کشور گفت: ملاک زن بودن در فرهنگ ایرانی - اسلامی تاثیرگذاری و راهبری است، یعنی زنانی که ضمن رعایت حریم و عفاف، فردی موثر در خانواده و مسئولیت‌پذیر در جامعه هستند.
کد خبر: ۹۳۲۲۰۰۶
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان؛خبرگزاری بسیج:مینو اصلانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه زنان و خانواده ایرنا با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که در خجسته سالروز میلاد حضرت فاطمه‌ زهرا (س) و در نشست تصویری با جمعی از مداحان اهل‌بیت (ع)، نگاه اسلام و جمهوری اسلامی به زن را نگاه تکریم و احترام عنوان کردند درحالی‌که نگاه رایج غرب، نگاه کالایی و ابزاری است، افزود: الگوی زنان ایرانی با تأسی از حضرت زهرا(س)، الگوی تمام عیار از زنی است که هم شریف است، هم در میدان مبارزه بوده و هم حضوری فعال و با نشاط در جامعه خود دارد.
وی خاطرنشان کرد: در واقع سرلوحه زنان ایرانی بانویی است که همچون زنان غرب به آن نگاه ابزاری نمی شود بلکه با رعایت حریم ها و عفاف، فردی موثر در خانواده و مسئولیت پذیر در جامعه است.
مسئول امور زنان و خانواده مرکز مطالعات نیروهای مسلح کشور با بیان اینکه ملاک زن تراز انقلاب، تأثیرگذاری بر جامعه است، تاکید کرد: ملاک تاثیرگذاری معنوی، علمی - پژوهشی و اخلاقی است که برای تبیین و ترسیم این الگو در سطح کشور، باید همه دستگاه های فعال در حوزه زنان برای این گفتمان سازی و تبیین آن تلاش کنند.
حفظ آرامش زندگی در سایه حفظ شاخص های فرهنگ ایرانی-اسلامی
رییس پیشین سازمان بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه به لحاظ فرهنگ اصیل ایرانی - اسلامی، شاخص‌هایی برای ما وجود دارد که باید با همه وجود آنها را قدر بدانیم و حفاظت و حراست کنیم، خاطرنشان کرد: بهره گیری از این شاخص ها باعث ایجاد و حفظ آرامش در زندگی می شود.
وی یادآور شد: در فرایند مدرنیته اگر این شاخص‌ها دستخوش تحول شوند نه تنها آرامش از زندگی رخت برمی بندد بلکه هویت ها هم از دست می رود. شاهد مدعا، وضعیت امروز غرب است که با این سبک زندگی به هیچ وجه به آرامش نرسیده و روز به روز در گرداب بی هویتی و تنش های خانوادگی و تقابل شدید بین زن و مرد در حال غرق شدن است.
اصلانی با ابراز تاسف از اینکه در دنیای امروز غرب، بحث تشکیل خانواده همراه با فرزندان دچار تنش های شدید و سخیفی شده است، تصریح کرد: کار به جایی رسیده که حتی خانواده را بازتعریف کرده اند و خانواده دیگر تعریف واقعی خود بر مبنای فطرت، انسانیت و آنچه که میراث گرانبهای انسانی است یعنی تشکیل خانواده را از دست داده تا آن جا که حتی زیر یک سقف بودن دو نفر همجنس را هم خانواده می نامند.
مسئول امور زنان و خانواده مرکز مطالعات نیروهای مسلح کشور خاطرنشان کرد: با این اوصاف ناآرامی که برای خود ساخته اند، هر کس از آن فرهنگ تبعیت کند بطور قطع دچار مشکلات زیادی خواهد شد از این رو شاخص های زندگی ایرانی - اسلامی که برگرفته از زندگی اهل بیت(ع) بویژه زندگی سراسر نور حضرت زهرا(س) و حضرت امیر(ع) است را باید دقیق شنخات و نیز تبیین و عمل کرد.
ازدواج و تشکیل خانواده از شاخص های اصیل فرهنگ ایرانی - اسلامی
اصلانی با تاکید بر اینکه یکی از شاخص های مهم فرهنگ ایرانی - اسلامی، ازدواج و تشکیل خانواده به موقع، به هنگام و پایدار و در عین حال ساده است، تصریح کرد: شاخص هایی که پیش از این هم وجود داشت و باید برای زندگی امروز هم آن را تبیین و متداول کرد تا دختران و پسران بتوانند فردی را برای ازدواج انتخاب کنند که با معیارها و شاخص های خانوادگی و آرمان های آنان همترازی داشته باشد.
وی تاکید کرد: دیر ازدواج کردن معضلات زیادی برای جامعه بوجود می آورد؛ ازدواج بهنگامی توصیه می شود که دختران و پسران در کنار هم به عنوان زن و شوهر بتوانند به دنبال علم و تحقیق و ساختن یک زندگی سرافرازانه باشند.
مسئول امور زنان و خانواده مرکز مطالعات نیروهای مسلح کشور با بیان اینکه در فرهنگ ایرانی - اسلامی همواره بر خانواده گسترده و تعداد فرزندان تاکید شده، اظهار داشت: توجه به اقوام و رفت و آمدها شاخص های بسیار خوبی بوده که داشتیم و باید در احیای دوباره آن بکوشیم. ضمن اینکه احترام متقابل و جایگاه و شانیت مادر و پدر هم از شاخص هایی است که برای زندگی فاطمی تعریف شده است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنانی در روز میلاد حضرت زهرا (س) و بزرگداشت مقام زن و مادر به ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) با اشاره به تفاوت بنیادین دیدگاه اسلام و غرب در مقوله زن، گفتند: نگاه اسلام و جمهوری اسلامی به زن، نگاه تکریم و احترام است درحالی‌که نگاه رایج غرب، نگاه کالایی و ابزاری است.
ایشان خاطر نشان کردند: در اسلام، زن و مرد از لحاظ ارزش‌های الهی و انسانی تفاوتی ندارند. البته در کنار وظایف مشترک، هریک از زن و مرد وظایف ویژه‌ای هم دارند و به همین علت است که خداوند متعال ترکیب ساختمان جسمی آنها را متناسب با این وظایف ویژه آفریده است.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: ما به نگاه اسلام افتخار می‌کنیم و در مقابل نگاه غرب به زن و سبک زندگی، سراپا اعتراض هستیم.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تبلیغات غربی‌ها مبنی بر اینکه اسلام و حجاب اسلامی مانع رشد زن می‌شود، گفتند: این یک دروغ واضح است و دلیل بارز خلاف واقع بودن آن، وضعیت زنان در جمهوری اسلامی است.
ایشان افزودند: در ایران در هیچ مقطع تاریخی تا به این حد، زن تحصیل‌کرده و فعال در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و هنری، علمی، سیاسی و اقتصادی حضور نداشته و همه اینها از برکت جمهوری اسلامی است.
ایشان همچنین با تجلیل از نقش ماندگار و بی‌نظیر مادران و همسران شهدای دفاع مقدس و شهدای دفاع از حرم گفتند: متأسفانه درباره این بزرگواران آثار هنری کمی تولید شده که جا دارد اقدامات بیشتری انجام شود.
رهبر انقلاب اسلامی نگاه اسلام به زن را زمینه‌ساز برجسته شدن نقش محوری خانواده و مادر برشمردند و با تأکید براینکه قوی‌ترین پایه‌های تربیت فکری و روحی و حقیقی‌ترین فضای صمیمیت در کانون خانواده شکل می‌گیرد، خاطرنشان کردند: دستگاههای تبلیغاتی غرب و متاسفانه برخی غربزده‌های داخلی تلاش دارند تا نقش محوری مادر در خانواده کمرنگ و یا حذف شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تاکید بر لزوم ارج‌گذاری به جایگاه زنان خانه‌دار و نقش ویژه آنان در خانواده، به موضوع ازدواج بهنگام و فرزندآوری نیز اشاره کردند و افزودند: این دو موضوع از نیازهای حیاتی امروز و فردای کشور است که مداحان باید به‌عنوان یک رسانه بزرگ برای ترویج آن نقش‌آفرینی کنند.
انتهای پیام/
 
ارسال نظرات