رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه امام سجاد علیه السلام:

سازندگی و كارآفرینی از آموزه های ارزشمند فرهنگ بسیجی است

سرهنگ پاسدار یاسین باوقار گفت : تحقق اقتصاد مقاومتی علاج مشکلات کشور دربرابر تحریم هاست.
کد خبر: ۹۳۲۲۱۲۹
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۳

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه امام سجاد علیه السلام استان هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان اظهار داشت: شناسایی نقاط ضعف در اقتصاد مقاومتی و تبدیل آن به نقاط قوت، یکی دیگر از الزامات کشور در رسیدن به جایگاه واقعی در عرصه جهانی است که برای تحقق آن باید همکاری نزدیکی میان دولت و مردم صورت گیرد.

وی تصریح نمود :تحقق اقتصاد مقاومتی صرفاً با مشارکت مردمی امکان پذیر است و لاغیر، برای بالابردن مشارکت مردمی باید از هر نوع فعالیت اقتصادی مردمی استقبال کرد.
سرهنگ با وقار خاطرنشان کرد :فضایی باید بر کشور و جامعه حاکم گردد که همه مردم خودشان را مولد در اقتصاد و شریک در پیشرفت و مقاومت کشور، حس کنند و برآن‌ببالند.
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان هرمزگان یاد آورشد :اقتصاد مقاومتی مفهومی است که درپی مقاوم سازی، بحران زدایی و ترمیم ساختارها و نهادهای فرسوده و ناکارآمد موجود اقتصادی مطرح می شود، که قطعا باور ومشارکت همگانی واعمال مدیریت های عقلایی ومدبرانه، پیش شرط و الزام چنین موضوعی است.
سرهنگ یاسین باوقار عنوان کرد :. اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی ها و تاکید روی مزیت های تولید داخل و تلاش برای خود اتکایی است.
رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه امام سجاد علیه السلام خاطرنشان کرد :خودباوری، سازندگی و كارآفرینی از آموزه های ارزشمند فرهنگ بسیجی است كه تمسك به آنها در بخش های مختلف اقتصادی، می تواند موتور محرك كسب و كار بوده و ما را به تحقق اهداف «اقتصاد مقاومتی» نزدیك سازد.
وی بیان نمود :، تفكر بسیجی همواره با انقلابی گری، كارآفرینی و سازندگی گره خورده است؛ آموزه هایی كه تحقق آنها در بخش های مختلف اقتصادی می تواند یاری رسان اجرای «اقتصاد مقاومتی» مورد نظر رهبر معظم انقلاب باشد. از این رو، از رهگذار فرهنگ و تفكر بسیجی می توان به اشتغالزایی، بهبود و توسعه فضای كسب و كار كشور امیدوار بود؛ فرهنگی كه بی شك تسری آن در شاهراه های اصلی اقتصاد، گامی مهم در مسیر رفع چالش های اقتصادی جامعه است.
باوقار درادامه گفت :فرهنگ بسیجی كه حاوی ارزش های بزرگی چون سازندگی، كار و اتكای به خود است، بی شك می تواند كلیدی طلایی در حل چالش های اقتصادی كشور و فضای كسب و كار باشد. از این رو، نهادینگی فرهنگ جهادی در اقتصاد كه فرهنگ بسیجی از آن جمله است، می تواند موتور سازندگی را با ظرفیتی چند برابری به حركت در آورد.
مسئول سازمان بسیج سازندگی هرمزگان افزود :رهبرمعظم انقلاب تاكنون بارها بر اهمیت سازندگی تاكید و این امر را نوعی «عبادت» و «ارزش آفرینی» خوانده اند. ایشان در همین ارتباط، جهادگران بسیج را افرادی دانسته اند كه با تلاش در مسیر سازندگی به اجرای اقتصاد مقاومتی و مردمی كردن این هدف یاری رسانده اند.
وی تاکید کرد:تاكنون بسیج در جای جای ایران با بهره گیری از فرصت ها، ظرفیت ها و توانمندی های موجود به آبادی ها و ایجاد شغل به ویژه در مناطق محروم همت گمارده است.
سرهنگ یاسین باوقار درپایان گفت : بسیج نیروی مقتدر و پرشوری است كه خدمات رسانی اثر بخش آن در مقطع زمانی هشت سال دفاع مقدس و عرصه سازندگی پس از آن، غیر قابل انكار است. از این رو، تلاش برای ایجاد بسترهای لازم جهت فعالیت بسیج در مسیر آبادانی كشور به مانند سال های پس از هشت سال جنگ تحمیلی، از اهمیت ویژه ای برخوردار است و می تواند مسیر اجرای اقتصاد مقاومتی را هموار سازد.

ارسال نظرات