خبرهای داغ:
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور

جمع آوری بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال زکات نقدی و غیرنقدی در کشور

بختیاری گفت: در بودجه امسال در بحث جمع آوری زکات در کشور، ۸۲۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود و گزارشات موجود بیانگر این است که این عدد به ۱۱۷۰ میلیارد تومان رسیده است
کد خبر: ۹۳۲۲۱۸۲
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در شورای زکات استان قزوین که با حضور حجت الاسلام محمدطاها مهری مدیرکل امور اجرایی زکات کشور و به ریاست آیت اله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و با حضور استاندار قزوین و ائمه جمعه شهرستان های استان و مسوولان استانی برگزار شد با اشاره به تشکیل کمیته امداد به دستور امام خمینی (ره) بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب در روز ۲۳ بهمن ماه اولین نهادی که به دستور امام تشکیل شد، کمیته انقلاب اسلامی برای برقراری امنیت بود و دومین نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) بود. این کمیته دارای شخصیت حقوقی است که زیر نظر ولایت مطلقه ولی فقیه انجام وظیفه می‌کند.

وی گفت: نگاهی که امام برای تاسیس کمیته امداد داشتند و این نهاد دولتی نشد به این دلیل بود که مردم در کنار این نهاد باشند. مردمی کردن امدادرسانی از مهمترین اولویت های ماست و یکی از ماموریت های شورای زکات در همین زمینه است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با اشاره به جمع آوری کمک های مردمی در کمیته امداد استان قزوین اظهار کرد: در سال جاری ۲۲ میلیارد تومان پیش بینی شده بود و در حال حاضر ۲۶ میلیارد تومان جمع آوری شده و پیش بینی می شود که تا پایان سال این میزان افزایش می یابد. که این آمرلی نظیر است و باید این اقدام مردم استان مورد تقدیر قرار گیرد.

بختیاری با اشاره به فعالیت شورای زکات عنوان کرد: با کار و فعالیت شورای زکات استان ها و تفاهم نامه با سازمان تبلیغات اسلامی تمام روحانیون جوان مستقر در روستاها در این امر و جمع آوری زکات همکاری می کنند.

وی افزود: در بودجه امسال در بحث جمع آوری زکات در کشور، ۸۲۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود و گزارشات موجود بیانگر این است که این عدد به ۱۱۷۰ میلیارد تومان رسیده که تصور ما این است که تا پایان سال به عدد ۱۴۰۰ میلیارد تومان برسد که شامل زکات نقدی و غیر نقدی می باشد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در ادامه تصریح کرد: در ۱۱ ماهه سالجاری در استان قزوین ۹۷ میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان کمک های مردم به کمیته امداد جمع آوری شده است. امسال باتوجه به شیوع کرونا حضور مردم بسیار پرشور بوده است. در ماه رمضان سالجاری رمضان در کل کشور کمک های مردم به کمیته امداد بیش از ۵۴۰ میلیارد تومان به صورت نقدی و غیرنقدی بود. این کمک ها جدا از کمک مردم به سایر نهادهاست و مردم همیشه پای کار بودند.

بختیاری با اشاره به اولویت های کمیته امداد در طول سال‌جاری اضافه کرد: مقام معظم رهبری با صراحت از کمیته امداد خواستند که توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات برای تهیدستان با رعایت حرمت و تکریم را در اولویت قرار دهد که ما در بحث توانمندسازی سه رکن اشتغال، مسکن و کار فرهنگی را در بحث در اولویت قرار دادیم.

وی افزود: استان قزوین با همدلی حول محور امام جمعه و مدیریت استان در بخش اشتغال کمیته امداد، با ایجاد ۶۶۰۰ اشتغال، رتبه اول کشوری را کسب کرد و اینها مرهون همدلی موجود در استان است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور اظهار کرد: رسیدگی به ایتام امری بسیار مهم است و در بحث مسکن نیز برنامه ما این است تا سه سال آینده هیچ خانواده مددجویی بدون مسکن نباشد و هیچ یتیمی بدون حامی نباشد. سرانه حمایت از ایتام در استان ۷۰۰ هزار تومان برای هر یتیم و برای محسنین ۲۵۰ هزار تومان است که این امر بسیار قابل تقدیر از مردم استان است.

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها