خبرهای داغ:
حجت الاسلام مهری گفت: در قانون مصوب شده که یازده نهاد و دستگاه موظف به تشکیل شورای زکات هستند.
کد خبر: ۹۳۲۲۱۹۶
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حجت الاسلام محمدطاها مهری مدیرکل امور اجرایی زکات کشور در شورای زکات استان قزوین که با حضور و سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور به ریاست آیت اله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و با حضور استاندار قزوین و ائمه جمعه شهرستان های استان و مسوولان استانی برگزار شد بیان کرد: علاوه بر تاکیدات قرآنی و آیات که هر جا اقامه نماز را فرمودند زکات نیز ذکر شده و در قانون مصوب شده که یازده نهاد و دستگاه را موظف به تشکیل شورای زکات کرده است.

وی گفت: هر آنچه از خیرات و‌ مبرات ‌و انفاق است در همین زکات است. زکات واجب براساس فتوا، واجب است و غیر از آن مستحب است که منجر به تزکیه روح و مال می شود.

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور اظهار کرد: مقام معظم رهبری نیز بر اجرای دو امر بسیار تاکید داشتند که شامل زکات و افزایش جمعیت می باشد. همچنین دو فرمان راهبردی از سوی مقام معظم رهبری بیان شد که در بحث نهضت احیا و پژوهش بود و ما در این زمینه ضعیف هستیم.

حجت الاسلام مهری در ادامه اضافه کرد: در نهضت احیا، فرهنگ سازی ترویج و تبیین از اولویت های ماست و از نمایندگان مجلس توقع داریم که موضوع فقر و کمک به محرومین و ردیف های بودجه را پیگیری نمایند و نهادهای حمایتی در این مباحث را یاری رسانید.

وی افزود: اختیارات روسای شورای زکات تشریفاتی نیست و حتما این ارقام و آمار باید به تایید شورای زکات استان برسد.

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها