فرماندار خرم‌آباد گفت: ۱۳۳ طرح عمرانی در این شهرستان در دست اجرا است که از این تعداد ۱۹ طرح کلیدی در قالب "جهش تولید" تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می رسد.
کد خبر: ۹۳۲۲۱۹۸
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، جعفر طولابی  در نشست مجازی با خبرنگاران با بیان اینکه ۱۳۳ طرح عمرانی در این شهرستان در دست اجرا است  اظهار داشت:این طرح های عمرانی خرم آباد با اعتبار ۱۱۴ میلیارد تومان در حال اجرا هستند و ۱۹طرح به عنوان طرح های جهش تولید با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۲۴۴ میلیارد تومان تا پایان سال جاری بهره برداری می شوند.

وی در خصوص آخرین وضعیت هتل صخره ای خرم آباد بیان کرد:برای ادامه روند ساخت طرح هتل صخره ای خرم آباد بعد از سال ها رکود و با پیگیری های انجام شده سرمایه گذار جدیدی انتخاب شده و موانع موجود در حال رفع است و به زودی ادامه عملیات اجرایی هتل انجام می شود.

وی در خصوص پل های آسیب دیده از سیل خرم آباد گفت: پل اناری تا نیمه نخست اسفند ماه بهره برداری می شود و پل ماسور نیز حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تامین اعتبار تکمیل می شود.

فرماندار خرم آباد با اشاره به خسارات وارده سیل سال گذشته به شهرستان خرم آباد اظهار داشت: در جریان سیل سال گذشته خسارات جدی به شهرستان خرم آباد وارد شدو بالغ بر ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب ۵۱ طرح خسارت دیده ناشی از سیل تاکنون اختصاص یافت.

طولابی ادامه داد: سه هزار و ۹۷۲ واحد مسکونی خسارت دیده با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان به اماکن خسارت دیده پرداخت شد و این واحدها تکمیل و بهره برداری شدند.

وی اضافه کرد: سفر اخیر رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی به خرم آباد دستاوردهای خوبی به دنبال داشت و ۱۰ طرح مهم بازدید شد و تکمیل آزاد راه خرم آباد به اراک در قطعه اول تا اردیبهشت ماه بهره برداری می شود و اعتبار مورد نیاز تامین می شود و سد ایوشان، موزه دفاع مقدس، ورزشگاه ۱۵ هزار نفری، چهار خطه خرم آباد-کوهدشت، آزاد سازی حریم فلک الافلاک و پل های خسارت دیده از سیل از طرح های مورد توجه این سفر بودند.

فرماندار خرم آباد گفت: امسال از محل اعتبارات ارزش افزوده ۲۲ میلیارد و ۹۸۲ میلیون تومان به شهرداری اختصاص یافته و در حوزه مناطق روستایی و عشایری ۶ میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان اختصاص یافته است.

طولابی ادامه داد: درراستای تسهیلات اشتغالزایی از محل صندوق توسعه ملی در حوزه شهرستان ۲۹۳ طرح با اعتبار ۱۱۸ میلیارد و ۸۰۲ میلیون تومان با اشتغالزایی یک هزار و ۸۰۰ نفر در بانک های عامل در دست بررسی هستند و تاکنون اعتباری بالغ بر ۷۳ میلیارد و ۶۸۷ میلیون تومان در قالب ۷۳ ۲پرونده و اشتغالزایی یک هزار و ۴۲۳ نفر در مناطق روستایی و عشاری پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: در راستای بهسازی معابر و اسفالت کوچه ها در هفته های خیر حدود چهار میلیارد تومان از محل در آمدهای شهرداری به بحث تهیه آسفالت و قیر اختصاص یافته و عملیات آسفالت معابر با اولویت لکه گیری در حال انجام است.

طولابی افزود: با توجه به ظرفیت های گردشگری و طبیعی خرم آباد در راستای ایجاد زیرساخت ها اقدامات خوبی انجام شده و جاده دسترسی در خصوص اّبشارها در دست اقدام هستند و در زمینه طرح های بوم گردی حدود ۷۰ طرح مختلف در حال اجرا هستند و تا پایان دولت به بهره برداری خواهند رسید.

طولابی در خصوص شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت برگزاری مراسم های عزا و عروسی تصریح کرد:بر اساس مصوبات ستاد مدیریت کرونا محدودیت هایی اعمال می شود و اکنون بر اساس دستورالعمل های ابلاغی متناسب با شرایط زرد راه های ارتباطی تمام آرامستان ها مسدود است و خودروهای این مسیر جریمه می شوند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۵۵ میلیارد تومان تسهیلات ویژه کرونایی درقالب ۱۱ هزار و ۷۲۴ واحد صنفی و با اشتغال هشت هزار و ۸۷۵ نفر در حوزه شهرستان خرم آباد پرداخت شده و پرونده های دیگری در حال بررسی هستند.

به گفته وی شهرستان خرم آباد در وضعیت زرد قرار دارد و محدودیت های متناسب در حال اعمال است و فعالیت گروه شغلی چهار ممنوع است و آمادگی لازم برای پیشگیری از موج چهارم کرونا ایجاد شده است.

فرماندار خرم آباد در خصوص برگزاری انتخابات سالم گفت: سلامت و امنیت انتخابات و فراهم نمودن بستر مناسب بر مبنای قانون و مقررات با حفظ بی طرفی کامل مجریان و مشارکت مردم در اولویت قرار دارد.

وی افزود: تدابیرو تمهیدات لازم در خصوص شاخص های امنیتی در خرم آباد اتخاذ می شود و خرم آباد وضعیت مناسبی در این شاخص ها دارد.

طولابی اظهار داشت: در وقوع برخی جرایم خرم آباد تمام دستگاه های امنیتی با هماهنگی و انسجام با مجرمین و مخلان نظم و امنیت با شدت و قاطعیت برخورد می شود.

وی ادامه داد: در خصوص افزایش آمار سرقت ها با توجه به اینکه خرم آباد شهر مهاجر پذیری است اما با تمهیدات شورای تامین شهرستان کشفیات و شناسایی و دستگیری سارقان انجام شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات