نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان:

مکتب امام حسین(ع) معیار تشخیص حق از باطل است

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان گفت: قیام امام حسین(ع) که نماد تشخیص حق از باطل است، هر سال درس جدیدی برای جهانیان و اوضاع آشفته‌ی آن می‌دهد.
کد خبر: ۹۳۲۲۲۴۴
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، آیت الله مصطفی محامی، در هفتمین همایش ملی قیام امام حسین(ع) از دیدگاه اهل سنت که در سالن اجتماعات نهاد رهبری در اهل سنت شهرستان زاهدان برگزار شد،افزود: مکتب عاشورا قیام امام حسین(ع) هر سال درس جدیدی برای جهانیان و اوضاع آشفته‌ی آن که هیچ بشری از آن در امان نیست، دارد.

وی افزود: درس‌های عاشورا درس‌هایی جامع و جهانی است که نمود این درس‌ها امربه معروف نهی از منکر، عمل به سیره پیامبر اکرم، اصلاح امت، احیا سیره نبوی، مبارزه با ظلم فساد است.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: صبر مقاومت و از خود گذشتگی پیامی به همه جوامع است تا بدانند که خون بر شمشیر پیروز است و بیداری اسلامی سر منشا مبارزه با ظلم و استکبار است.
 
این مسئول ادامه داد: امام حسین ع. نه تنها در جامعه اسلامی به عنوان یک رهبر هدایتگر در بین مسلمانان بلکه در میان غیر مسلمان هم پرتو افکنی می‌کند.

امام جمعه زاهدان گفت: بسیاری از مبارزان علیه ظلم از امام حسین(ع) درس گرفتند و از او به عنوان یک الگو یاد می‌کنند.

آیت الله محامی بیان کرد: قیام عاشورا درس‌ها و پیام‌هایی را برای جامعه اسلانی و بشریت ارائه کرد که از طریق آن‌ها می‌توان وحدت در جامعه را تحکیم بخشید و جامعه را به سوی پیشرفت و تعالی هدایت کرد.

وی تصریح کرد: تاثیر حادثه عاشورا در طول تاریخ در جوامعی که قیام عاشورا را ارج نهادند، دیده شده و مردم ایران هم از این فرهنگ غنی بهره برداری کردند و در رکاب امام خمینی در برابر ظلم طاغوتیان ایستادگی کردند و به جهانیان ثابت کردند که مقاومت و صبوری و عزت را از قیام عاشورا بدست آورده اند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: امروز جبهه مقاومت و اعم از شیعه و سنی در کشور‌های مختلف به تاسی از قیام امام حسین ع. در برابر ظلم ایستاده اند و ایران، افغانستان عراق، فلسطین و یمن بنیاگذاران مقاومت در منطقه هستند.

وی بیان کرد: در گام دوم انقلاب باید به اهداف انقلاب و تحکیم و فرهنگ عاشورا و بازیابی قدرت و شوکت اسلامی مد نظر قرار گیردتا دل‌های پاک و جان‌های تشنه‌ای هداز غرب خسته و بدنبال دین و اسلام هستند با معنویت و فرهنگ عاشورا ارتباط بر فرار کنند و در این مسیر باید.

امام جمعه زاهدان اظهار داشت: از ظرفیت همه از جمله نخبگان، اندیشمندان، بانوان و هر ابزاری نظیر رسانه ها، فضای مجازی و هنر که می‌تواند مروج دین باشد باید استفاده کنیم.
ارسال نظرات