با ۴ شهید رعنای ۲۰ ساله در غائله خیابان پاسداران

امروز سالگرد شهادت ۴ جوان رعنای ۲۰ ساله‌ای است که در غائله دراویش گنابادی در خیابان پاسداران تهران در ۳۰ بهمن ۹۶ به مقام عظمای شهادت رسیدند.
کد خبر: ۹۳۲۲۴۹۰
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، امروز سالگرد شهادت چهار جوان ۲۰ ساله‌ای است که در اغتشاش خونین خیابان پاسداران تهران جان خود را از دست دادند.

یادتان هست؛ دوشنبه ۳۰ بهمن سال ۹۶ بود که غائله‌ای توسط دراویش گنابادی در گرانترین خیابان پایتخت رقم خورد و با اقدام وحشیانه آن‌ها خون مأموران پلیس بر کف خیابان پاسداران نقش بست؛ جوانانی که گناهی جز پاسداری از آرامش و آسایش مردم نداشتند. 

بعد از تجمعات غیرقانونی که در دی ماه سال ۹۶ در کشور رخ داد و نظم عمومی کشور را مختل کرد صفحات مجازی و سایت های منسوب به فرقه دراویش گنابادی با جوسازی و حمایت شبکه های معاند باعث التهاب در کشور شدند؛ در ادامه نیز چهارصد نفر از طرفداران این فرقه از شهرهای مختلف به تهران آمده و به بهانه حفظ جان قطب دراویش گنابادی در کنار منزل این فرد در خیابان پاسداران تجمع کردند در حالی که این فرد در پیامی تاکید کرد که در امان است و نیازی به تجمع نیست.

از سوی دیگر پلیس هم بنا بر وظیفه ذاتی خود مبنی بر ایجاد آرامش و آسایش در محل مستقر بود و در چند مرحله درخواست کرد که تجمع کنندگان محل را ترک کنند اما کسی گوشش بدهکار نبود تا آنجا که محمدثلاث یکی از اغتشاشگران سوار بر اتوبوس به سمت پلیس حمله ور شد و سه نفر از ماموران جوان ناجا به نامهای «محمدعلی بایرامی، رضا مرادی و رضا مرادی علمدار» را زیر گرفت و به شهادت رساند.

درحالی که پلیس همچنان سعی بر پایان غائله بدون درگیری داشت اغتشاشگران به هیچ صراطی مستقیم نبوده و با تخریب اموال عمومی و رجز خوانی با شمشیر و پرتاب کردن کوکتل مولوتوف به درگیری خیابانی ادامه دادند.

در ادامه نیز با گستاخی هر چه تمام دوباره با دو خودرو به پلیس حمله کردند و یکی از بسیجیان حاضر در محل به نام «محمد حسین حدادیان» را به بدترین شکل ممکن به شهادت رساندند.

دیگر تاخیر جایز نبود...پلیس تغییر تاکتیک داد و در عرض نیم ساعت غائله دراویش گنابادی در خیابان پاسداران را خاتمه داد و ۳۰۰ نفر از اغتشاشگران را دستگیر کرد؛ نتیجه اغتشاش ایجاد شده جان باختن ۴ جوان رعنای ۲۰ ساله و داغدار شدن چهار خانواده و تخریب اموال عمومی و سلب آسایش و آرامش ساکنان گلستان هفتم بود.

یادو نام شهدای مظلوم ناجا گرامی باد.

ارسال نظرات