دبیر قرارگاه صنعت، معدن و انرژی سپاه استان قزوین گفت: عدم ‌آگاهی و اطلاع مدیران کارخانجات و واحدهای صنعتی از فرآیندهای اداری یکی از چالش‌ها و موانع تولید ملی در قزوین است.
کد خبر: ۹۳۲۲۷۰۹
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷

به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، مهندس جعفر عباسی با بیان اینکه بروکرواسی زیاد در دستگاه‌های اداری و اجرایی وقت و هزینه زیادی از تولیدکنندگان را تلف می‌کند، اظهار داشت: عدم ‌آگاهی و اطلاع مدیران کارخانجات و واحدهای صنعتی از فرآیندهای اداری یکی از چالش‌ها و موانع تولید ملی در قزوین است.

وی اضافه کرد: برای نمونه اطلاع نداشتن از نحوه پرداخت بیمه کارگران و مالیات سبب می‌شود که مدیران صنایع و واحدهای تولیدی ما مشمول جریمه سازمان تامین اجتماعی و امور مالیاتی شوند که رفع این جریمه‌ها مستلزم یک فرآیند اداری طولانی و طاقت‌فرسا در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید است که تولیدکننده را خسته می‌کند.

عباسی با تاکید بر لزوم آموزش فرآیندهای اداری به مدیران واحدهای تولیدی ادامه داد: البته نکته‌ای که نباید فراموش کنیم، لزوم اصلاح و حذف قوانین مزاحم و متعدد است که به سنگ پیش پای تولیدکنندگان تبدیل شده؛ به طوری که تغییر مداوم و سریع بخشنامه‌ها و مقررات دولتی تولیدکنندگان و اهالی صنعت را سرگردان کرده است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین سپاه صاحب‌الامر(عج) با اشاره به لزوم حضور میدانی مدیران دستگاه‌های امور مالیاتی و دارایی در واحدهای تولیدی و صنعتی استان گفت: با توجه به اینکه اداره کل امور مالیاتی و دارایی لیست شرکت‌ها و واحدهای صنعتی بدهکار را در اختیار دارد، مدیر این دستگاه می‌تواند به راحتی به این شرکت‌ها مراجعه کند.

عباسی افزود: یکی از کارهای مهم قرارگاه صنعت، معدن و انرژی دعوت از مدیران این دستگاه و سایر مدیران دستگاه‌های اقتصادی استان به واحدهای تولیدی بدهکار است تا از نزدیک درباره بخشودگی جریمه یا استمهال مهلت پرداخت آن دستورات مقتضی صادر و اجرایی شود.

وی با ذکر اینکه پرداخت نکردن مالیات راه حل رشد صنعت نیست، ادامه داد: به هرحال مالیات یکی از منابع درآمدی مهم کشور ماست و اقتصاد بسیاری از کشورها بر پاشنه مالیات می‌چرخد، با این حال حرف تولیدکنندگان این است که افراد دلال و واسطه‌گر که نقشی در فرآیند تولید و اشتغال‌زایی ندارند، باید در اولویت دریافت مالیات باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات