به گزارش خبرگزاری بسیج، جعفر صادق تبریزی روز شنبه درباره انجام تستهای تشخیص سریع کرونا در مطبهای خصوصی افزود: برای این که بتوانیم تست کرونا را در دسترس همه قرار دهیم تا به راحتی این کار انجام شود، تصمیم گرفته شد که کیتهای تشخیص سریع کرونا در اختیار مطبهای پزشکان عمومی، متخصصان داخلی، عفونی، ریه و دندان پزشکان قرار بگیرد.
وی ادامه داد: برای انجام تست تشخیص سریع کرونا در مطبها دستورالعمل و محتواهای آموزشی نیز به دو صورت عملی و تئوری آماده شده است. آموزش عملی نیز در مراکز منتخب کووید ۱۹ و واحدهای نمونه برداری انجام میشود و برای هر فرد پنج ساعت تمرین در نظر گرفته شده است. هر فرد باید بتواند چهار تست بدون مشکل انجام داده و سپس کیتهای تشخیص سریع کرونا را تحویل بگیرد.
هزینه انجام تست تشخیص سریع کرونا در مطبها
رییس شبکه بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره هزینه انجام تست تشخیص سریع کرونا در مطبهای خصوصی بیان کرد: در نظر گرفتن هزینه انجام تستهای تشخیص سریع کرونا بر عهده شورای عالی بیمه سلامت است. پیشنهاد ما هزینه ۱۰ هزار تومان برای دستمزد نمونه برداری است.
وی افزود: همچنین تلاش میکنیم هزینه کیتهای تشخیص سریع کرونا را با تخفیف از تولیدکننده دریافت کنیم. شرکتها در حال حاضر هر کیت تشخیص سریع کرونا را ۹۰ هزار تومان به بخش دولتی میفروشند، اما تلاش میکنیم در قیمت این کیتها تخفیف بگیریم. احتمال دارد که قیمت هر کیت حدود ۶۰ هزار تومان برای بخش خصوصی تمام شود و ۱۰ هزار تومان هم دستمزد نمونه برداری خواهد بود.
لازمههای انجام تست کرونا در مطبها
تبریزی اظهار کرد: در زمینه انجام نمونه برداری کرونا با تستهای تشخیص سریع در مطبها باید فضای استاندارد با تهویه و ابعاد مناسب وجود داشته باشد. همچنین دفع پسماند نیز باید به طور دقیق انجام شود. موضوع سوم، ثبت دقیق این اقدام است که باید در سامانههای سطح یک انجام شود. به همین دلایل کار قدری طول کشیده و در یک هفته تا ۱۰ روز آینده اجرایی میشود.
نظارتها چگونه خواهد بود؟
رییس شبکه بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره نظارتها بر فرآیند انجام تستهای تشخیص سریع کرونا در مطبهای خصوصی گفت: نظارت بر این اقدام نیز در بخشهای مختلف انجام میشود. معاونت درمان، سازمان نظام پزشکی و معاونت بهداشت بر انجام تستهای تشخیص سریع کرونا در مطبها نظارت خواهند داشت.
وی بیان کرد: این نظارتها از نظر ساختار و فضای فیزیکی، مهارت افراد، دفع پسماند و ثبت در سامانهها انجام میشود و استمرار کار منوط به تحقق همه این استانداردها خواهد بود.
انتهای پیام/