رئیس بنیاد مسکن گفت: تاکنون بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله زده سی سخت ارزیابی شده‌اند
کد خبر: ۹۳۲۲۷۳۵
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه از همان ساعات اولیه وقوع زلزله در سی‌سخت کار ارزیابی واحدهای خسارت دیده توسط همکاران ما در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آغاز شد، گفت:  با وجود بارش شدید برف و شرایط جوی استان کار ارزیابی از تمامی واحدهای مسکونی خسارت دیده در این مناطق  شروع شد.

تابش اظهار کرد: طبق ارزیابی‌های انجام شده تاکنون در حدود ۴۲۰  واحد احداثی شهری و ۳۸۰ واحد احداثی روستایی، ۱۵۰۰ واحد تعمیرات شهری و ۱۲۰۰ واحد تعمیرات روستایی براثر زلزله ۵.۶ ریشتری توسط کارشناسان اولیه ارزیابی شده و این بررسی‌ها همچنان  توسط کارشناسان بنیاد مسکن در حال انجام است.

رئیس بنیاد مسکن اظهار کرد: بعد از اعلام نتیجه قطعی با کلانتری، استاندار کهگیلویه و بویر احمد و نماینده  بویر احمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان نتیجه نهایی جمع بندی و جهت تصویب در هفته آینده به هیئت دولت ابلاغ می‌شود. 

 تابش توضیح داد: براثر این زلزله به  ۲ هزار و ۳۰۰ واحد تاکنون خسارات معیشتی نیز وارد شده و کار ارزیابی خسارات به واحدهای مسکونی در شهر و روستاها هنوز به پایان نرسیده و در حال ارزیابی است. 

 رئیس بنیاد مسکن کشور تاکید کرد:  بنیاد مسکن و ستاد بازسازی مستقر در شهرستان از اوایل هفته آینده کار پرونده سازی با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته را شروع می‌کنند و با همکاری و مشارکت خود مردم عملیات بازسازی در این مناطق نیز آغاز خواهد شد.

او بیان کرد: امیدواریم بنیاد مسکن و سایر نهادهای حمایتی مرتبط تا پایان بازسازی کامل در کنار مردم جهت ساخت خانه‌های بهتر و مقاوم باشند.

تابش اظهار کرد: زلزله ۵.۶ ریشتری در ۲۹ بهمن ماه در شهر سی سخت و حومه در شهرستان دنا از توابع استان کهگیلویه و بویر احمد رخ داد که بلافاصله با معاونان بنیاد مسکن از  مناطق زلزله زده بازدید و بررسی ابعاد خسارات انجام شد. با در نظر گرفتن اولویت‌های موجود نسبت به برنامه ریزی برای آغاز بازسازی این مناطق دستورات و راهکارهای لازم ارائه می‌شود.

ارسال نظرات