رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میبد خبر داد:

میبد شهر برتر در ثبت نام آزمون سراسری قرآن و عترت سال ۹۹

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میبد گفت: شهرستان میبد با ثبت نام 1040 نفر در نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت از نظر درصد شرکت کنندگان نسبت به جمعیت، رتبه برتر استانی را کسب کرده است.
کد خبر: ۹۳۲۲۷۹۳
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، هادی زارع با اشاره به به برگزاری نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در نیمه اول اسفند گفت: این آزمون که بزرگترین رخداد قرآنی کشور است به صورت انفرادی و با توجه به رعایت نکات بهداشتی بصورت مجازی در ۱۴ رشته برگزار می شود و شهرستان میبد با ثبت نام ۱۰۴۰ نفر در این رویداد فرهنگی قرآنی از نظر درصد شرکت کنندگان نسبت به جمعیت، رتبه برتر استانی را کسب کرده است.
وی با اشاره به این نکته که در سالیان گذشته هم شهرستان میبد جزو برترین های استان بوده است گفت: فعالیت گسترده موسسات قرآنی در میبد و نیز اهمیت دادن خانواده ها به این مهم باعث رونق فرهنگ قرآنی در این شهرستان گردیده است. . وی افزود: یکی از مصادیق مبارزه با آسیبهای اجتماعی پرداختن به فرهنگ قرآنی است و این نکته در جامعه مشهود است که خانواده هایی که به قرآن اهمیت می دهند کمتر در معرض آسیبهای اجتماعی قرار دارند.
زارع ضمن تشکر از موسسات و فعالان حوزه قرآنی میبد، درخصوص جوایز آزمون گفت: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تمام حافظان کل که نمره نهایی ۱۰۰ را کسب کنند مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال و آن دسته که حائزنمره ۹۰ به بالا شوند ۳۰۰ میلیون ریال به عنوان هدیه اختصاص خواهد داد. همچنین برای ۲۰۰۰ نفر از قبول شدگان بالای ۱۰ سال به قید قرعه ۱۰ میلیون ریال و برای ۵۰۰ نفر از پذیرفته شدگان زیر ۱۰ سال ۱۵۰ میلیون ریال جایزه در نظر گرفته است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان میبد افزود: با توجه به اینکه استان یزد برای اولین بار در کشور عنوان پایتخت صحیفه سجادیه را کسب نموده به منظور ترویج فرهنگ مراجعه به این کتاب نورانی ۱۰۰ جایزه ویژه برای شرکت کنندگان در این رشته از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در نظر گرفته شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار