بانوان کارآفرین عشایر در گفتگو با بسیج عنوان کردند:
بانوان کارآفرین مناطق عشایری استان چهارمحال و بختیاری، عدم تخصیص تسهیلات بانکی و فقدان بازار فروش را ازمشکلات مشاغل خانگی برشمردند.
کد خبر: ۹۳۲۲۹۶۹
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در سال های اخیر و نامگذاری سال ۹۹  به نام جهش تولید، سیاست ها و برنامه‌های دستگاهها هم باید به این سو گرایش پیدا کند، زیرا که حمایت از مشاغل خانگی علاوه بر تحقق راهبردهای اقتصادی، دارای مزیت های اجتماعی مثبتی است که نباید به آن بی توجه بود.

امروزه مشاغل و کسب و کارهای خانگی، نقش بسیار زیادی در رفع معضل بیکاری ایفا می‌کنند و با دریافت تسهیلاتی اندک می‌توانند اشتغال گسترده‌ای را در جامعه ایجاد کنند.

شیرزنان غیور بختیاری روستای فخرآباد در بخش دوآب صمصامی شهرستان کوهرنگ نیز با راه اندازی مشاغل و کسب و کارهای خانگی گامی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و حرکت به سوی جهش تولید برداشته اند.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج خواهران فاطمه الزهرا سلام الله علیها فخرآباد گفت: در روستای فخرآباد ظرفیت های زیادی برای کارآفرینی مخصوصا برای بانوان روستا وجود دارد و خوشبختانه اکثر بانوان روستا مستعد انجام مشاغل و کسب و کارهای خانگی هستند و در کار خود موفق می باشند.

وی افزود: در این روستا چهار بانوی کارآفرین برتر مشغول به فعالیت هستند، که البته با مشکلاتی نظیر عدم تخصیص تسهیلات بانکی و نبود بازار  فروش و نداشتن فضای کسب و کار مواجه هستند.

«بهاره زمانپور» بانوی کارآفرین در خصوص فعالیت خود اظهار کرد: یکی از مشاغل خانگی در روستا پرورش بوقلمون می باشد که بنده حدود دو سال است مشغول به این امر هستم و با کمک خانواده این کار را انجام می دهم و در صورت دریافت کمک و تسهیلات بانکی با گسترش کار می توانیم دست کم برای 4 نفر دیگر ایجاد اشتغال کنیم.

خانم جلیلی که در زمینه پشم و فرآورده های پشمی فعالیت دارد نیز نبود بازار فروش را از جمله مشکلات خود در این کسب و کار خانگی بیان نمود.

بانوی کارآفرین خانم زمانپور نیز که در زمینه پرورش گاو شیری مشغول به کار می باشد و فعالیت ایشان برای سه نفر هم به طور مستقیم اشتغال زایی ایجاد کرده است؛ عدم تخصیص تسهیلات بانکی را از جمله مشکلات این بخش عنوان نمود.

پرورش مرغ بومی و بلدرچین، کشت قارچ، قالی و گلیم بافی نیز در این روستا به دلیل مشکلات مشابه یعنی نبود فضای کسب و کار، عدم تخصیص تسهیلات بانکی، فقدان بازار فروش علی رغم داشتن ظرفیت و استعداد ایجاد شغل برای بانوان روستا متاسفانه کم رنگ شده است.

ارسال نظرات