مدیر گروه بهداشت حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه محیط‌های کاری کانون انتشار کرونا هستند، گفت: ۱۷۰ پروتکل بهداشتی ویژه محیط‌های کاری ابلاغ شده که باید رعایت شود.
کد خبر: ۹۳۲۳۰۳۳
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان،ناهید شفیعیان   امروز با اشاره به این موضوع که محیط‌های کاری کانون انتشار ویروس کووید ۱۹ هستند، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این موضوع توجه بیشتر مردان در محیط کار به رعایت پروتکل‌های بهداشتی نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: مشاغل کم مهارتی مانند حمل و نقل، تهیه مواد غذایی، انبارداری، ساخت و ساز و کار در کارخانه در بین مردان بیش‌تر دیده می‌شود و متأسفانه با مرگ و میر بیشتر نیز همراه هستند.

مدیر گروه بهداشت حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه مردان قشر مهم تأمین کننده مایحتاج خانوارها هستند، افزود: از این رو باید بر حفظ سلامتی این گروه در محیط‌های کاری نظارت ویژه داشت.

شفیعیان ادامه داد: در این راستا بیش از ۱۷۰ پروتکل بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در محیط کار از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدوین و ابلاغ شده است.

وی، رعایت فاصله مجاز بین پرسنل و کارگران، به کارگیری وسایل حفاظتی، گندزدایی اصولی محیط‌های کاری، کنترل‌های فنی و مهندسی در جهت کاهش ارتباطات انسانی، مدیریت استاندارد شیفت‌های کاری و توجه ویژه به تهویه کافی هوا در فضاهای سربسته و اماکن پرازدحام مهم‌ترین این پروتکل‌ها عنوان کرد.

مدیر گروه بهداشت حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: به منظور کنترل رعایت پروتکل‌های ابلاغی در محیط‌های کاری به ویژه فضای کارخانجات، گشت‌های نظارتی متشکل از کارشناسان بهداشت حرفه‌ای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، کارشناسان اداره کار و رفاه اجتماعی، اداره کل صمت و همچنین سازمان تأمین اجتماعی به صورت منظم انجام می‌شود.

شفیعیان، گفت: به موازات این گشت‌ها، کارشناسان بهداشت حرفه‌ای متشکل از ۷۲ نفر در مراکز بهداشت شهرستان‌ها نیز کارخانجات و مراکز کاری تحت پوشش خود را نظارت می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات