خبرهای داغ:
چیت سازان گفت: از ابتدای شناسایی مورد کرونای جهش یافته ۵۹۰ مورد نمونه گیری کرونای جهش یافته در شهرستان آبیک انجام شده و ماحصل این امر شناسایی ۱۹ نفر مبتلا به این بیماری در شهرستان آبیک بوده است.
کد خبر: ۹۳۲۳۰۴۱
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، دکتر محسن چیت سازان رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک در ستاد پیشگیری از کرونا استان که در شهرستان آبیک به ریاست هدایت اله جمالی پور استاندار قزوین برگزار شد بیان کرد: اقدامات ما از روز بیست و یکم بهمن آغاز شد و اگر نتیجه ای حاصل شده در حوزه درمان بیماری یابی قرنطینه مراقبت و در حوزه بهداشت، مراقبت از دستورالعمل ها، را انجام می دهیم. با این دو مولفه در یکسال گذشته بیماری کرونا در کشور تحت کنترل مدیریت قرار گرفته است.

وی گفت: از ابتدای شناسایی مورد کرونای جهش یافته ۵۹۰ مورد نمونه گیری کرونای جهش یافته در شهرستان آبیک انجام شده و ماحصل این امر شناسایی ۱۹ نفر مبتلا به این بیماری در شهرستان آبیک بوده است.

این در کنار نمونه گیری عادی شهرستان است که جمعا ۱۶۰۰ نفر تا امروز از ۱۵ بهمن ماه سالجاری نمونه گیری انجام شده که حدود ۱۶۰ نفر مبتلا به کرونا بوده اند.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک اظهار کرد: دو شاخصه در بهداشت وجود دارد که به ازای هر نفر مثبت قطعی ده مورد بیماری یابی باید انجام دهیم. در بهترین حالت در کشور ظرف چند ماه گذشته این عدد به پنج رسیده و به یمن زحمات فرزندان این مرز و بوم در شهرستان آبیک این عدد از ده گذشته و به ازای هر نفر مبتلای قطعی، بیش از ده نفر نمونه گیری شده اند.

چین سازان عنوان کرد: کنترل این بیماری در شهرستان آبیک بی وقفه در حال انجام است و همکاران ما با تحمل تنگناها و به جان خریدن خطر، از بیماران نمونه گیری می کنند. تک تک بیماران تحت کنترل و قرنطینه هستند و همه دستگاه ها در پیشرفت امر حضور دارند.

وی افزود: ما این روزها اولین تجربه قرنطینه کامل را در کشور داریم که قرنطینه روستای حسین آباد، کار بسیار بزرگی بود و تمهیدات لجستیک، استقرار یک دستگاه آمبولانس در محل، آمادگی بیمارستان آبیک جهت بستری بیماران، افزایش ظرفیت در بخش بستری و آی سی یو، در این شهرستان انجام شد.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک با اشاره به یک مورد مثبت در شهرداری اضافه کرد: از جمعیت ۶۰ هزار نفری شهرستان آبیک، ۱۵۰۰ نفر نمونه گیری شده اند که ۱۶۰ نفر مورد مثبت بودند و ۶ هزار مورد آماری مثبت دارد که شناسایی نشده اند. لذا نیاز است تمام دستگاه ها، مردم و نهادها با همکاری لازم، در جهت پیشگیری از ابتلا اقدامات اساسی را انجام دهند.

محدودیت های تردد با جدیت اعمال شود

در ادامه شهرام احمدپور فرماندار آبیک بیان کرد: از زمان اعلام فوت یک مورد مبتلا به کرونا جهش یافته، تاکنون ۶ جلسه ستاد مقابله با کرونا در شهرستان آبیک برگزار شد و دو تن از معاونین دانشگاه علوم پزشکی استان در آبیک به طور مستمر حضور دارند.

وی گفت: یک تخت آی سی یو و یک دستگاه ونتیلاتور با اعتبار ۸ میلیارد تومان به این شهرستان اختصاص یافت و با قرنطینه کامل محیط های شناسایی شده بسته های غذایی به همراه کارت ۵۰۰ هزار تومانی به افراد شناسایی شده پرداخت شد.

احمدپور در ادامه با اشاره به همکاری خوب مردم روستای حسین آباد آبیک اظهار کرد: مردم روستا همکاری خوبی با عوامل درمان داشتند و پس از فوت فرد مبتلا به کرونای جهش یافته، فوتی دیگری نداشتیم. یک خانم باردار در بین بیماران وجود دارد که در وضعیت جسمانی خوبی به سر می برد.

فرماندار آبیک عنوان کرد: در خصوص ادامه قرنطینه نیازمند مساعدت مالی هستیم و در این راستا نقاهتگاه آماده است و ترددها نیازمند کنترل حداکثری می باشد.

احمدپور گفت: ظرف ده روز گذشته موفقیت های خوبی در زمینه کنترل بیماری داشتیم.

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها