معاون کل وزیر بهداشت گفت:افراد معروف در شبکه های اجتماعی مانند مسؤولان، هنرمندان و ورزشکاران با اهدای خون و به اشتراک گذاشتن تصویر آن در فضای مجازی، مردم را به اهدای خون دعوت کنند.
کد خبر: ۹۳۲۳۴۰۴
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴

 به گزارش خبرگزاری بسیج، سال ۹۹ را در حالی به اتمام می رسانیم که همه گیری کووید ۱۹ سبب ایجاد مشکلات و کاهش اهدای خون شد. همزمان تامین پلاسمای کووید ۱۹ نیز در دستور کار اداره کل انتقال خون استان تهران قرار گرفت. اما با مدیریت مصرف خون در بیمارستانها و همدلی مردم اهدای خون همچنان تداوم یافت وبیماران خون مورد نیاز خود را دریافت کردند.

اما موج جدید سرمای هوا و همه گیری کرونا ونزدیک شدن به روزهای پایان سال و تعطیلات پیش رو، کاهش ذخایر خون را در پی دارد.

ایرج حریرچی،معاون کل وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در حین اهدای خون گفت: متاسفانه هر سال مردم در فصل سرما کمتر برای اهدای خون مراجعه می کنند.

ایرج حریرچی ادامه داد: امسال که با همه گیری کرونا مواجه شدیم، عده ای مبتلا شده اند و عده دیگری از ابتلا می ترسند و به درستی تردد خود را کم کرده اند و سبب شده است که آمار اهدای خون به طرز قابل ملاحظه ای کاهش یابد.

وی افزود: در زمینه اهدای پلاسمای کووید ۱۹ نیز تنها تعداد معدودی از شفا یافتگان اقدام کرده اند؛ در حالی که این پلاسما به درمان بیماران کمک مهمی می کند واز همین جا می خواهم به مردم بگویم اهدای خون هم برای سلامتی شما هم برای سلامتی جامعه مفید است.

معاون کل وزیر بهداشت تصریح کرد:اهدا کننده خون باشید و این کار را به عنوان یک نذر در نظر بگیرید تا علاوه بر کمک به همنوع و سلامتی خودتان کاری خداپسندانه انجام داده باشید و سلامتی معنوی به دست آورید.

وی از مسوولین، هنرمندان و ورزشکاران و هرکسی که از احترام، موقعیت و اعتباری در میان مردم برخوردار است، خواست تا اقدام عملی کنند و برای ترویج فرهنگ اهدای خون تصویر اهدای خون خود و پیامهای شان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند تا مردم بیشتری برای اهدای خون مراجعه کنند.

 
 
ارسال نظرات