وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی جدید عنوان داشت که این کشور هیچ یک از اهرم های فشار علیه ایران را کنار نگذاشته و تحریم های واشنگتن علیه تهران به قوت خود باقی هستند.
کد خبر: ۹۳۲۳۴۴۱
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده در مصاحبه با بی بی سی، با اشاره به تداوم اقدامات خصمانه کاخ سفید علیه جمهوری اسلامی، گفت: هیچ‌یک از اهرم‌های فشار کنار گذاشته نشده، تمامی تحریم‌ها به قوت خود باقی است و در واقع دست ما بالاتر است.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه اظهارات خود که نشان می‌داد سیاست دولت فعلی آمریکا سیاست دوران ترامپ تفاوتی ندارد گفت: آنچه در مذاکرات ما با متحدان اروپایی شکل گرفته این است که بار دیگر همه در یک سو قرار داریم، یک مسیر را دنبال می‌کنیم که به نوبه خودش بسیار مهم است و یک سری اهداف مشترک را دنبال می‌کنیم.

بلینکن: ما سیاستی در سال‌های گذشته با نام فشارحداکثری داشتیم که نتایجی در پی نداشته است

آنتونی بلینکن افزود: ما سیاستی در سال‌های گذشته با نام فشارحداکثری داشتیم و نتایجی در پی نداشته است. در واقع، قضایا بدتر شد. ایران حالا و طبق گزارش‌های عمومی، به زمانی کوتاه‌تر برای دستیابی کافی به مواد شکاف‌پذیر برای ساخت سلاح هسته‌ای نیاز دارد و این زمان به چند ماه رسیده که طبق توافق، باید یک سال می‌بود. در همین حال، ایران عقب ننشسته و فعالیت‌های در منطقه داشته است.

وزیر خارجه ایالات متحده گفت: پس مسئله بهتر نشده و بدتر شده است. رئیس جمهور آمریکا بایدن باور جدی دارد که دیپلماسی بهترین راه برای رویارویی با این مسائل است، این که مسئله هسته‌ای را به همان محدوده بازگردانده و در دیگر حوزه‌ها مقابل ایران فشار آورد.

آنتونی بلینکن افزود: ما هیچ‌یک از اهرم‌های فشار خود را کنار نگذاشته‌ایم. تمامی تحریم‌ها به قوت خود باقی است. در واقع، دست ما حتی بالاتر است چرا که بار دیگر در موضع مشترک با متحدان اروپایی خود هستیم. چون آن‌ها مخالف خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای بودند، حالا همه ما در یک سو هستیم و در هدف خود متحد هستیم که عامل قدرتمندی است.

ارسال نظرات