شاهرود_سرپرست فرمانداری ویژه شاهرود گفت: کالا‌های احتکاری کشف شده باید در اسرع وقت تعیین تکلیف و در محله‌های کم‌برخودار و روستا‌ها به طور متوازن توزیع شود.
کد خبر: ۹۳۲۳۵۳۲
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۳
کالا‌های احتکارشده پس از کشف، توزیع شودبه گزارش خبرگزاری بسیج، ابوطالب جلالی در نشست کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات حکومتی شهرستان شاهرود که در سرسرای ولایت فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: تشکیل بازارچه‌های کوچک به منظور توزیع این نوع از کالا‌ها هم می‌تواند یکی از راهکار‌ها باشد.
وی با بیان اینکه باید کالا‌های مکشوفه در مقیاس بالا را در اختیار اداره صنعت، معدن و تجارت با توزیع پراکندگی جمعیتی قرار گیرد، اظهار کرد: کالا‌هایی با وزن‌های کمتر هم با تشخیص کارگروه‌ای که از تعزیرات، اداره صمت و فرمانداری تعیین شدند در مناطق کم برخوردار و پرجمعیت شهر و روستا‌ها توزیع گردد.
جلالی تشدید نظارت و برخورد قاطع با متخلفان برای جلوگیری از سوء استفاده برخی کاسبان را ضروری خواند و گفت: اتحادیه‌های اصناف هم باید به بازرسان اداره صمت و بسیجیان آموزش دیده بر نظارت بازار کمک کنند.
سرپرست فرمانداری شاهرود به مشکلات مردم برای تهیه کالا‌های اساسی اشاره کرد و افزود: در صورت هرگونه کشف اجناس احتکار شده، با حضور نماینده تعزیرات حکومتی، اداره صمت و فرمانداری بلافاصله اجناس مکشوفه در محل تعیین تکلیف شده و توزیع شوند.      
به گفته وی، بخشداران هم باید با استفاده از ظرفیت‌های هر بخش نظارت کامل بر توزیع کالا‌های اساسی را داشته باشند.
وی با بیان اینکه در نظام توزیع سامانه‌هایی برای نظارت و کنترل بازار وجود دارد، تصریح کرد: سعی شود نظارت‌ها بیشتر به صورت نرم افزاری انجام شود در صورت به نتیجه نرسیدن در مرحله بعد نظارت‌ها به صورت فیزیکی انجام گردد.
سرپرست فرمانداری شاهرود بر برگزاری نشست‌های مستمر و منظم هفتگی ستاد تنظیم بازار تاکید نمود و ابراز کرد: برای موارد متوسط تخلف هم پلمب و نصب بنر در دستور کار قرار گیرد تا با برخورد جدی با متخلفان دغدغه‌های مردم هم کاهش یابد.
جلالی با بیان اینکه نظارت و برخورد با متخلفان موجبات اعتمادسازی مردم و کسبه را فراهم می‌کند،  افزود: برخی با ایجاد تنش در بازار به دنبال اهداف دشمنان هستند تا نارضایتی و نا امیدی در بین مردم ایجاد کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها