ابتلای ۷۴ مورد جدید کرونا در شرق استان سمنان/تاکید بر رعایت فاصله اجتماعی

شاهرود_معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از شناسایی ۷۴ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان‌های شاهرود و میامی در ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.
کد خبر: ۹۳۲۳۷۰۷
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
ابتلای ۷۴ مورد جدید کرونا در شرق استان سمنان/تاکید بر رعایت فاصله اجتماعیبه گزارش خبرگزاری بسیج احسان بینش با بیان اینکه هم اکنون ۶۶ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود بستری هستند، افزود: از این تعداد ۱۲ تن در بخش مراقبت‌های ویژه و ۵۴ تن در بخش‌های عادی مختص به بیماران کرونایی درمان می‌شوند.
وی از افزایش نسبی موارد آزمایش مثبت، بیماران سرپایی و بستری در هفته‌های گذشته خبر داد و گفت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا از آغاز همه‌گیری تاکنون در زیر مجموعه این دانشگاه به هفت هزار و ۲۹۴ تن رسید.
بینش وضعیت سطح هشدار شاهرود را نارنجی اعلام کرد و افزود: با توجه به تعداد ابتلای موارد جدید انتظار می‌رود در هفته‌های پیش رو شاهد افزایش موارد بستری در این شهرستان باشیم.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به ورود ویروس جهش یافته انگلیسی به کشور اشاره نمود و تصریح کرد: با وجود اینکه تاکنون گزارشی از وجود این ویروس در شهرستان شاهرود گزارش نشده، اما باید شهروندان موضوع مراقبت از گروه‌های آسیب پذیر مانند سالمندان، اطفال، مادران باردار و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند را در دستور کار خود قرار دهند.
وی با بیان اینکه خانواده‌ها تا حد ممکن ملاقات سالمندان را به صورت تلفنی و مجازی انجام دهند، ابراز داشت: در صورت ملاقات حضوری رعایت فاصله، استفاده از تهویه مناسب و کوتاه کردن زمان ملاقات را در نظر داشته باشند.
بینش با اشاره به اینکه در برخی موارد افراد خانواده مبتلا در برابر گرفتن آزمایش مقاومت می‌کنند، افزود: ممکن است در خانواده افرادی با علایم خفیف وجود داشته باشند که با نمونه گیری و شناسایی آنان از شیوع بیشتر می‌توان جلوگیری کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار