دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر:

بزرگترین راهکارعملیاتی مبارزه بافقرتوجه به سیره امیرالمؤمنین(ع)است

آیت الله صدیقی گفت: بزرگترین راهکار عملیاتی مبارزه با فقر توجه به سیره امیرالمؤمنین(ع) است و ایشان شدیدترین فقر را فقرایمانی معرفی می‌کند و فقر در بعد اندیشه و جهان‌بینی ریشه همه فقرها است.
کد خبر: ۹۳۲۳۷۷۷
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛  آیت‌الله «کاظم صدیقی» دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر ظهر امروز در اولین همایش ملی علل و پیامدهای فقر فرهنگی و فرهنگ فقر در سیره حضرت علی (ع) که در دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار شد گفت: رسیدن به خلیفه‌اللهی قله کمال هر انسان است که همه ما باید به سمت آن حرکت کنیم و ایام ماه رجب و اعیاد پیش رو بزرگ‌ترین فرصت برای گام برداشتن در این مسیر است.

صدیقی اظهار کرد: ذوب شدن در راه امیرالمؤمنین(ع) غایت انسان‌شناسی و کمال هر انسان است چراکه امیرالمؤمنین(ع) حقیقت کمال است و همه خوبی ها و زیبایی ها در وجود امیرالمؤمنین(ع) نهفته و علی(ع) حقیقت همه حقایق است و باید خود را همواره در محضر ایشان بدانیم.

وی ادامه داد: راه مقابله با فقر فرهنگی، اقتصادی، علمی و فکری ذوب شدن در وجود امیرالمؤمنین(ع) و عملیاتی کردن سیره و رفتار ایشان است باید به آن توجه داشته باشیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه مهمترین فقر، فقر توحیدی و معرفتی است بیان کرد: برای مبارزه با فقر در ابعاد مختلف رفتن در محضر نور است و فقیر واقعی کسی است که نور خداوند و اولیای خدا را نتوانند ببیند و از آن نتواند بهره مند شود و شدیدترین فقر ندیدن نور توحید و معرفت خداوند است و فقیر واقعی کسی است که خدا را نمی تواند ببیند.

صدیقی گفت: امیرالمؤمنین(ع) شدیدترین فقر را فقر ایمانی معرفی می کند و فقر در بعد اندیشه و جهان بینی ریشه همه فقرها است که اگر اینها را نداشته باشیم قطعاً چیزی نخواهیم داشت.

دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر بیان کرد: امروز باید با فقر توحیدی و ایمانی شدیدترین مبارزه را انجام دهیم و باید برای مؤثر بودن مبارزه راهکار عملیاتی ارائه دهیم.

وی ادامه داد: بزرگترین راهکار عملیاتی برای مبارزه همه جانبه با فقر توجه به سیره امیرالمؤمنین(ع) است و خود ایشان همواره در میدان نبرد بزرگترین مبارزه را انجام دادند.

امام جمعه موقت تهران افزود: دنیایی ارزش دارد که همچون ریلی برای رسیدن به دین باشد و دنیای بدون دین هیچ ارزشی ندارد و فقیر کسی است که دنیای خود را بدون دین کند و دنیای او تهی از دین باشد.

صدیقی با اشاره به اینکه مبارزه مؤثر با فقر نیازمند پیدا کردن چراغ راه درون است که اگر به خوبی پیدا شود قطعاً مؤثر و راهگشای خواهد بود بیان کرد: بزرگترین بی نیازی عقل و علم است که عقلانیت توحیدی بسیار در قرآن تاکید شده و می تواند انسان را در همه ابعاد بی نیاز کند و آنها را از هر فقری نجات خواهد داد.

وی یادآور شد: حرکت فکری منشا صرفه جویی در حرکات فیزیکی است و می تواند هزینه ها را بسیار کاهش دهد و بالاترین سرمایه ما که خداوند است عقل در محضر خداوند حرف اول را می زند و معرفت الله تنها با عقل به دست می آید.

دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر با تاکید بر اینکه عقل چراغ، سرمایه و اعتبار هر جامعه ای است و انسان بهشت را با عقل انتخاب می کند گفت: لذا عقل هیچ چیزی را جز بهشت انتخاب نمی کند و عقل در وجود انسان بسیار با اهمیت است.

صدیقی ادامه داد: عناوین اعتباری در دنیا ارزشی ندارد و تفاوت فقیر و ثروتمند و جایگاه در محضر خداوند به میزان بندگی است که باید به آن توجه داشته باشیم.

وی افزود: شایعه پراکنان و تهمت زنندگان در محضر خداوند جایگاهی ندارند و بزرگترین فقر برداشتن نگاه خداوند از انسان است و انسان همواره باید به دنبال جلب نگاه خداوند متعال باشد.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: ایمان، عمل صالح، امر به معروف و نهی از منکر و صبر چهار پایگاه مهم هر انسان است که اگر به این چهار پایگاه توجه شود قطعا می تواند در راستای مبارزه با فقر راهگشای باشد و کسانی که به این چهار پایگاه توجه دارند قطعا روز قیامت از سربلندان هستند.

صدیقی با بیان اینکه فقر در سلامت مسئله مهم و با اهمیتی است گفت: مجاهدت در راه سلامت مردم جبهه جدیدی بود که به واسطه کرونا ایجاد شد و ما در عرصه سلامت امتحان نشده بودیم که بیماری کرونا صحنه ای بزرگ برای امتحان در حوزه سلامت ایجاد کرد و باید تلاش کنیم در این آزمون بزرگ موفق بیرون بیاییم.

دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر افزود: فقر بلا است اما بیماری بدتر از فقر است که این نشان می دهد باید قدر سلامت خود را بدانیم و بیماری کرونا زمینه ای شد که بتوانیم نعمت سلامت را درک کنیم.

وی اضافه کرد: بزرگترین مبارز با فقر در همه ابعاد امیرالمومنین(ع) است که در جایی می فرمایند اگر فقر را می دیدم آن را شلاق می زدم و لذا مبارزه با فقر در همه ابعاد یک ضرورت مهم است که باید به خوبی به آن توجه شود.

صدیقی گفت: اگر کسی فقیر را در هر جایی ببیند و پای آن نلرزد و در برابر آن احساس مسئولیت نکند قطعا بیمار است و باید بیماری خود را درمان کند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: امروز بزرگترین بیماری از دیدگاه قرآن هرزگی با نامحرم و سازش کاری با بیگانگان و اعتماد به دشمنان است که باید به آن توجه شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار