نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه سپاه از ظرفیت بالایی برخوردار است، افزود: سپاه، محور اقتدار نظام در همه عرصه‌هاست.
کد خبر: ۹۳۲۳۸۰۸
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امروز در آیین رونمایی و بهره‌برداری از ۵۵۳۱ پروژه عمرانی اقتصاد مقاومتی در مناطق کم‌برخوردار مشهد و خراسان رضوی، اظهار کرد: پیشرفت و توسعه این نظام اسلامی، تضمین کننده خیر، برکت و سعادت است.

وی به ولادت با سعادت حضرت امیر‌المومنین(ع) اشاره کرد و ادامه داد: نکته‌ای که درک و توجه آن حائز اهمیت است، این است که ولادت امام علی (ع) در خانه کعبه بود.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: در بین انبیاء اولوالعزم به مادر حضرت عیسی (ع) از جانب خدا اعلام می‌شود که از خانه کعبه خارج شو، زیرا اینجا عبادت‌گاه است، اما برای مادر امام علی (علیه‌السلام) دیوار کعبه می‌شکافد تا فرزندش را در خانه کعبه به دنیا بیاورد.

وی اضافه کرد: این نقطه عظمت مولا که ولادت در کعبه است، بیانگر این واقعیت است که ممتازترین جوامع خاکی، مردم وابسته به مولا علی (علیه‌السلام) هستند و همانطور که کعبه، ولادت‌گاه امیر مؤمنان قرار گرفت، افتخار پاسداری از این ولایت و راه گشایی برای ولایت امیرمؤمنان به واسطه میوه دلشان، امام زمان (عج) است، برای شما عزیزان است که افتخار بسیار ارزشمندی است.

آیت‌الله علم الهدی با بیان این‌که امکانات افزوده شد به حاشیه شهر مشهد مقدس و روستای اسماعیل آباد، نتیجه وحدت بوده است، خاطرنشان کرد: اتفاقات مثبت رخ داده به واسطه خدمت خالصانه شما عزیزان سپاه امام رضا (ع) و سایر دستگاه‌های استان، نشانگر واقعیت کلمه «وحدت» است.

وی بیان کرد: هماهنگی‌های استانی و سپاه امام رضا (ع) سبب شده تا عظمت پیشرفت و توسعه به نقطه ظهور برسد و این بخشی از ظرفیت بالای این نهاد مقدس است که جهات و ابعاد مختلف دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم هماهنگی دستگاه‌های مختلف، اظهار داشت: وقتی یک نهاد مقدس بتواند در سایه هماهنگی با مدیریت‌های مختلف استان، این عظمت و اهمیت این هماهنگی را فوق‌العاده نشان بدهد، بیانگر این است که این نهاد فراتر از یک نهاد نظامی است؛ بعضی از عناصری که سپاه پاسداران را مانع قدرت‌طلبی‌ها و سودجویی‌های خودشان می‌دانند، باید بدانند که سپاه فقط یک نهاد نظامی نیست بلکه به‌عنوان برترین و پر ظرفیت‌ترین نهادِ محور اقتدار این نظام در همه عرصه‌هاست.

وی یادآور شد: سپاه، نه در تنها در عرصه‌های نظامی بلکه در عرصه‌های کمک‌رسانی، محرومیت‌زدایی، عمران، سازندگی و توسعه اقتصادی که به فرموده مقام معظم رهبری، بزرگ‌ترین دغدغه امروز کشور هست، سپاه از ظرفیت بالایی برخوردار است و شاهد آن گزارشی است که امروز از فعالیت‌های یک ساله و نیمه سپاه، فقط در استان خراسان رضوی مطرح شد.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به دستاورد‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوره فرماندهی سردار سلامی، تأکید کرد: امیدواریم حضرت‌عالی با فرماندهی مدبرانه خود، عرصه‌های مختلف از جمله بسیج جامعه پزشکی را مورد توجه قرار بدهید که به‌عنوان یک الگو برای دیگر استان‌ها واقع شود تا به این برکات و توسعه، افزوده شود.

وی با بیان این که ستاد حاشیه شهر مشهد، دغدغه مقام معظم رهبری در سه مسئله فرهنگی، امنیتی و محرومیت‌زدایی است، تصریح کرد: خوشبختانه در محرومیت‌زدایی و مسئله فرهنگی با پیش قدمی پاسداران عزیزمان تا بخش زیادی موفق بوده‌ایم که ان‌شاءالله بازهم توفیق پیدا کنیم تا در هر سه مسئله موفق عمل کنیم همچنین از شهردار محترم بابت خدماتی که ارائه دادند تشکر می‌کنم و امیدوارم با این همراهی، طبق فرمود: ه مقام معظم رهبری دیگر حاشیه شهری در شهر نباشد و همه متصل به شهر شوند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها