خبرهای داغ:
سخنگوی قرارگاه شهید سلیمانی گفت: تا کنون در سطح استان ۷۱ درصد جمعیت و در سطح شهر ۷۴ درصد مورد غربالگری قرار گرفتند که این درصد در سطح خانوار در استان ۶۶ درصد و در شهر ۷۱ درصد می‌باشد.
کد خبر: ۹۳۲۳۸۸۴
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷

علی قمیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در خصوص اجرای طرح شهید سلیمانی اظهار کرد: این طرح از اول آذر ماه ۱۳۹۹ کلید خورد و در حال حاضر تقریبا رو به اتمام است و در بسیاری از پایگاه‌های استان به پایان رسیده است.

سخنگوی قرارگاه شهید سلیمانی تصریح کرد: در حوزه استان اصفهان که شامل شهر اصفهان ، کاشان و آران‌و‌بیدگل است از تعداد ۱ میلیون و ۶۳۲ هزار و ۸۵۰ خانوار طبق سرشماری سال ۱۳۹۵، ۱ میلیون و ۷۲ هزار و ۴۰۸ و در شهر اصفهان از ۱ میلیون و ۴۶۹ هزار و ۶۷۸ خانوار، ۱ میلیون و ۳۶ هزار و ۴۰۸ خانواده بازدید شده اند که جمعیت این آمار در سطح استان شامل ۳ میلیون و ۶۱۳ هزار و ۲۹۵ نفر و  در شهر اصفهان ۳ میلیون و ۵۱۰ هزار و ۵۹۵ نفر می‌شود.

وی ادامه داد: آمار مبتلایان در این مجموعه در سطح استان ۴۳ هزار و ۵۱۸ نفر و در سطح شهر ۴۳ هزار و ۳۲۳ نفر می باشد؛ تا کنون در سطح استان ۷۱ درصد جمعیت و در سطح شهر ۷۴ درصد مورد غربالگری قرار گرفتند که این درصد در سطح خانوار در استان ۶۶ درصد و در شهر ۷۱ درصد می‌باشد.

قمیان در خصوص اهدای بسته‌های معیشتی-بهداشتی توضیح داد: تعداد بسته های بهداشتی تحویلی در سطح استان ۱۷۷هزار و ۹۲۷ و در سطح شهر ۱۳۲ هزار و ۹۲۷ بسته می‌باشد؛ بسته‌های معیشتی تحویلی در سطح استان شامل ۱۱۱ هزار و ۹۸۵ بسته و در سطح شهر ۱۰۵ هزار و ۴۸۵ عدد است و سایر بسته‌های معیشتی نیز در استان به تعداد ۷۵ هزار و ۳۱ مورد و در شهر ۷۴ هزار و ۵۷۱ عدد است.

سخنگوی قرارگاه شهید سلیمانی تصریح کرد: در سطح نظارت بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، در استان از ۵۹ هزار و ۸۷ صنف و در شهر اصفهان از ۵۷ هزار و ۷۴۷ صنف بازدید صورت گرفت و در بحث توصیه و ارشاد رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در استان به ۴۳۱ هزار و ۳۹۲ نفر و در شهر به ۴۲۷ هزار و ۷۲۲ نفر سر زده شد و این فعالیت ها از این به بعد هم ادامه خواهد داشت.

وی گفت: مرحله اول طرح قرارگاه شهید سلیمانی و طرح سلامت محله توسط سپاه پاسداران انجام شد و در مرحله دوم معاونت بهداشت و درمان، بیمارانی که توسط سپاه شناسایی شده اند را رصد و بررسی می کنند و این مرحله از ماموریت تقریبا به بهداشت و درمان واگذار شد ولی در مرحله شناسایی و غربالگری نزدیک به ۹۰ درصد مسؤولیت بدست سپاه و بسیج و با کمک خانه‌های بهداشت بود.

وی افزود: در حال حاضر طرح غربالگری رو به پایان است و افراد کمی برای غربالگری مراجعه می کنند و افراد شناسایی شده به چرخه درمان معرفی شدند.

ارسال نظرات