خبرهای داغ:

خواص جادویی دمنوش گل محمدی

گل محمدی ، طبیعتی معتدل دارد و مصرف دمنوش آن قبل از خواب ، آرامبخش است و به تنظیم خواب کمک می کند .
کد خبر: ۹۳۲۴۰۰۸
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ؛ گل محمدی یا گل سرخ ، گلی خوش عطر و رایحه است که استفاده از آن از دیرباز در طب سنتی ایران مرسوم بوده است .
فاطمه مرادی پزشک و متخصص طب سنتی بابیان اینکه گل محمدی دارای مزاجی متعادل است اظهار داشت : این گیاه علاوه بر عطر استثنایی ، خواص دارویی زیادی هم دارد .
مرادی در ادامه روش های مختلف استفاده از گل محمدی را بازگو کرد : گل محمدی به شکل‌های متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد که از بهترین آن‌ها موارد زیر هستند:خواص جادویی دمنوش گل محمدی
دمنوش گلبرگ‌های گل محمدی
روغن گل محمدی
عصاره گل محمدی یا گلاب
چای گل محمدی

دمنوش گل محمدی
گلبرگ‌های گل محمدی را می‌توان به صورت تازه به چای یا آبجوش اضافه کرده، پس از حدود ۵ الی ۱۰ دقیقه که دم کشید مصرف کرد.
وی در ادامه از خواص گل محمدی می گوید :
۱. مقابله با عفونت‌ها
گلبرگ‌های صورتی رنگ گل محمدی حاوی ترکیبات مفیدی از جمله تانن ها، بتاکاروتن، ویتامین K، پکتین و ویتامین‌های گروه B بوده که مصرف آن باعث از بین بردن التهاب و عفونت در بدن خواهد شد.
۲. رفع مشکلات کبد و کلیه
استفاده از چای گل محمدی به صورت روزانه برای بیمارانی که از مشکلاتی نظیر سنگ کلیه و اختلالات کبدی رنج می‌برند مفید بوده و نیز باعث خروج سم از بدن خواهد شد.
۳. کمک به کاهش وزن
مصرف دمنوش گل محمدی با کاهش اشتها و نیز کمک به چربی سوزی و هضم بیشتر غذا می‌تواند تا حدودی باعث لاغری و کاهش وزن شود
۴. مراقبت از پوست
عصاره گل محمدی یا همان گلاب مصارف زیادی در صنعت بهداشت و زیبایی پوست دارد. از جمله خواص آن می‌توان به پاک سازی پوست، حفظ لطافت و زیبایی و نیز رفع جوش و آکنه اشاره کرد.
۵. رفع مشکلات گوارشی
از چای و یا دمنوش گل محمدی می‌توان برای درمان بسیاری از مشکلات گوارشی از جمله کمک به هضم بهتر غذا، رفع یبوست، کاهش نفخ معده و روده و نیز درمان اسهال خونی استفاده کرد.
۶. آرامش بخش و مسکن اعصاب
گلاب شادی‌آور، آرامش‌بخش و مناسب برای رفع اضطراب و تنش بوده و در مراسمات مذهبی از دیرباز به این منظور مورد استفاده قرار می‌گرفته است.خواص جادویی دمنوش گل محمدی
۷. کاهش علائم سرماخوردگی
در صورت بروز سرماخوردگی و به وجود آمدن علائمی همچون عطسه، تب و گرفتگی عضلات می‌توانید با مصرف دمنوش گل محمدی نسبت به کاهش این علائم اقدام کنید.
۸. رفع مشکلات و اختلالات خواب
گل محمدی فاقد موادی مانند کافئین و همچنین حاوی ترکیباتی آرامبخش است، بنابراین نوشیدن یک فنجان از دمنوش آن قبل از خواب موجب تسکین اعصاب و نیز تنظیم خواب می‌شود.

این متخصص طب سنتی در ادامه افزود : بهترین حالت مصرف این گل، استفاده از غنچه گل محمدی است.استشمام کردن عطر این گل برای درمان افسردگی، رفع غم و اندوه، اضطراب، بی خوابی و سردرد‌های ناشی از ضعف مغز و قلب بسیار موثر است وعلاوه بر تقویت بدن، با بهبود عملکرد روده‌ها باعث سم‌زدایی و رفع یبوست هم می‌شود.
همچنین مصرف موضعی گلاب با خاصیت ضد التهاب و خنک کننده بودن از پف کردن زیر چشم جلوگیری خواهد کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها