خبرهای داغ:
معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین

از پذیرش مسافران نوروزی معذوریم/عادی انگاری کرونا، زنگ خطر استان

حبیبی گفت: هیچ تصمیمی مبنی بر اسکان مسافران نوروزی گرفته نشده و پارک ها، مدارس، مساجد و امامزادگان تعطیل بوده و برای هتل ها نیز هنوز تصمیمی اتخاذ نشده اما در کل از پذیرش مسافران نوروزی معذوریم.
کد خبر: ۹۳۲۴۰۱۳
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷

منوچهر حبیبی معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت کرونایی استان بیان کرد: روند پیشرفت ویروس کرونا با توجه به اتفاقاتی که در جنوب کشور و استان خوزستان رخ داده است شرایط خاصی پیدا کرده و از طرفی کرونا جهش یافته انگلیسی شرایط ویژه ای را در کشور به وجود آورده است که مستلزم نظارت ها و‌ کنترل های بیشتر و جدی تر است.

وی گفت: بعداز موج سوم روند تقریبا با ثباتی در کشور و استان حاکم شده بود و در استان قزوین فقط شهرستان آبیک و روستای”حسین آباد کُرد”دچار ویروس جهش یافته شده است و کاملا هم تحت کنترل و رصد می باشد.

حبیبی اظهار کرد: آخرین تست های این افراد هم در حال انجام است و طی روزهای آینده هم یک تست مجدد از کل ساکنین روستا انجام خواهد گرفت و در خصوص قرنطینه آن هم یک تصمیم جدید گرفته خواهد شد اما در مجموع ویروس کرونا در چنگ مدیریت استان است و با مدیریت کامل تحت کنترل است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین در ادامه عنوان کرد: مهار کرونا به رفتار مردم، کسبه و بازار بستگی دارد کخ دچار خوش بینی نشویم و پروتکل ها را رعایت کنیم. متاسفانه میزان رعایت پروتکل های بهداشتی حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش یافته است که این یک زنگ خطر می باشد.

وی افزود: ما با رعایت ۹۰ درصدی پروتکل ها می توانیم با ویروس کرونا مقابله کنیم و آن را مهار کنیم لذا باید ضمن عدم تردد غیرضروری و استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در مکان های پر ازدحام از دوماسک استفاده کنیم.

جانشین ستاد پیشگیری از کرونا استان قزوین با اشاره به تزریق واکسن کرونا اضافه کرد: درکنار رعایت همه دستورالعمل های بهداشتی، تزریق واکسن کرونا از مهمترین اقدامات می باشد که با اولویت کادر درمان آغاز شد و مرحله دوم و سوم نیز آغاز شده است که امیدواریم با خرید جدیدی که از کشور کوبا انجام گرفته است تعداد واکسن ها و واکسیناسیون و سرعت آن بیشتر شود.

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود تا دو ماه آینده بخش زیادی از جامعه واکسینه شوند اما تا آن زمان با توجه به اینکه داریم به پایان سال نزدیک می شویم هجمه برای خریدهای نوروزی بسیار بالاست و مردم باید رعایت کننده اصول مهم بهداشتی باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین در ادامه با اشاره به اسکان مسافران نوروزی ۱۴۰۰ بیان کرد: با توجه به شرایط موجود کرونایی در کشور و استان، هیچ تصمیمی مبنی بر اسکان مسافران نوروزی گرفته نشده و پارک ها، مدارس، مساجد و امامزادگان تعطیل بوده و برای هتل ها نیز هنوز تصمیمی اتخاذ نشده اما در کل از پذیرش مسافران نوروزی معذوریم.

حبیبی گفت: از مردم استان نیز می خواهیم که برای حفظ سلامت خود و خانواده، سفرهای نوروزی را لغو کنند چرا که هیچ نقطه ای به اندازه استان قزوین شرایط مناسبی ندارد.

۱۰۱۰/گزارش ویژه

ارسال نظرات
پر بیننده ها