خبرهای داغ:
همدان-امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه عشق و ارادت به علی(ع) نعمت بالایی است که نصیب هرکسی نمی‌شود، گفت: این امام در کعبه متولد و در محراب مسجد به شهادت رسید.
کد خبر: ۹۳۲۴۰۹۲
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶

عشق و ارادت به حضرت علی(ع) نعمت بالایی است به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام حسن طاهری در خطبه های نماز جمعه این هفته همدان با بیان اینکه طبق روایات حب اهل بیت به ویژه امام علی (ع) نشانه ایمان است که باید حب امیرمومنان را قدر بدانیم، اظهار کرد: یکی از عرفا در شرح نهج البلاغه عنوان کرده که امیرالمومین در فرازی از این کتاب فرمودند کسانی که در محبت به بنده دچار افراط شده و من را خدا بدانند، جهنمی هستند.

وی اضافه کرد: همچنین در این کتاب بیان شده که عده‌ای شخصیت امیرالمومنین (ع) را حتی از معاویه هم پایین‌تر می‌آورند که اینها هم به جهنم می‌روند.

امام جمعه موقت همدان ادامه داد: محبت به اهل بیت بسیار توصیه شده اما درباره امام علی(ع) روایات خاص و ویژه‌ای وجود دارد که در یکی از روایات عنوان شده «هر کس علی را دوست داشته باشد خدای علی را دوست دارد و هرکس با علی دشمنی کند شامل غضب خدا می شود».

وی اظهار داشت: «ابن ملجم» سه بار خطاب به امیرالمومنین قسم خورد که حب ایشان را در دل دارد اما امام علی(ع) در هر سه نوبت به او گفت که دروغ می گویی و به یارانش گفت که این فرد قاتل من است.

طاهری ادامه داد: امام علی(ع) پیش از شهادت قاتل خود را می‌شناخت و با وجود اینکه یارانش از او برای به هلاکت رساندن ابن ملجم اجازه خواستند او با بیان اینکه این تقدیر الهی است، این اجازه را نداد.

وی با بیان اینکه عشق و ارادت به علی(ع) نعمت بالایی است که نصیب هرکسی نمی‌شود، اظهار داشت: این امام در کعبه متولد و در محراب مسجد به شهادت رسید.

امام جمعه موقت همدان خاطرنشان کرد: در دوره ای یک عده از دوستان اهل بیت از بیان فضائل علی (ع) هراس داشتند حتی پیامبر (ص) نیز نمی‌توانست فضائل ایشان را بگوید و برخی از انتخاب نام علی برای فرزندان نیز نگران بودند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات