خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) همدان خبر داد
همدان- مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین (ع) همدان از راه‌اندازی ۱۰۰ پایگاه تخصصی مساله محور در راستای اجرایی شدن طرح سند تحول بنیادین خبر داد.
کد خبر: ۹۳۲۴۳۰۷
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
راه‌اندازی ۱۰۰ پایگاه تخصصی مساله محور بسیج فرهنگیان در همدانطیب فریادرس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به فعالیت سازمان بسیج فرهنگیان استان همدان در سال جاری در راستای کمک به آموزش و پرورش برای اجرایی کردن سند تحول بنیادین اظهار داشت: اجرای طرح سند تحول بنیادین از سال ۹۰ تصویب شده، اما متاسفانه تا به امروز اجرایی نشده و ۸ سال برای این موضوع کار جدی صورت نگرفته به طوری که در برخی رده‌ها جدیت لازم را برای اجرایی کردن این سند نمی‌بینیم.

وی افزود: بسیج فرهنگیان در راستای پیگیری این مهم و تحقق آن برنامه‌هایی در آموزش و پرورش آغاز کرده است که راه‌اندازی پایگاه‌های تخصصی مساله محور از جمله آن است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین (ع) همدان از راه‌اندازی ۱۰۰ پایگاه تخصصی مساله محور در راستای اجرایی شدن طرح سند تحول بنیادین خبر داد و بیان کرد: این پایگاه‌ها در حوزه مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم و در بازه‌های زمانی خاص مساله شناسی و موضوع را بررسی و راهکار‌های لازم را احصاء می‌کند به طوری که تاکنون یک هزار و ۵۰۰ معلم در این پایگاه‌ها سازماندهی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۱۹ کانون بسیج فرهنگیان در سطح استان پایگاه‌های تخصصی مساله محور را پیگیری و سازماندهی می‌کنند، اضافه کرد: کانون‌های درجه یک هشت پایگاه تخصصی مساله محور، کانون‌های درجه دو، سه پایگاه و کانون‌های درجه سه نیز دو پایگاه را پیگیری می‌کند و در تمامی این کانون‌ها موضوع دنبال می‌شود.

فریادرس بر لزوم نقش‌آفرینی دستگاه‌های مختلف در اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید و بیان کرد: سند تحول بنیادین سند کمک به آموزش و پرورش نیست بلکه سند تعلیم و تربیت کشور است بنابراین باید همه دستگاه‌ها و افرادی که می‌توانند در این زمینه کمک کنند نقش خود را ایفا کنند همچنان که در زمان شیوع کرونا شاهد این بودیم که بسیاری از افراد و دستگاه‌ها در راستای جلوگیری از شیوع این ویروس به کمک وزرات بهداشت آمدند و سپاه و بسیج با اجرای طرح شهید «سلیمانی» نقش خود را به خوبی ایفا کرد.

وی با اشاره به فعالیت شبکه‌سازی عمومی در فضای فرهنگیان یادآور شد: این اقدام در راستای نقش‌آفرینی عمومی فرهنگیان در حوزه‌های مختلف با توجه به زمینه علاقمندی‌ها و نیازمندی‌های خود معلمان اجرا می‌شود.

فریادرس همچنین با اشاره به راه‌اندازی انجمن‌های علمی، ادبی، فرهنگی، ورزشی، انجمن‌های صنفی و... تاکید کرد: هر کدام از این انجمن‌ها بخشی از نیازمندی‌های معلمان را پیگیری می‌کنند که برخی از این فعالیت‌ها به خصوص بخش ورزش شاید در شرایط حاضر به دلیل کرونا انجام نمی‌شود، اما زمینه‌های فرهنگی و هنری و آموزشی در حال پیگیری و انجام است.

وی اضافه کرد: تاکنون ۱۸۰ انجمن در سطح بسیج فرهنگیان سازماندهی شده که در راستای تقویت، رشد و جهت‌دهی به این انجمن‌ها جشنواره‌هایی با عنوان جشنواره‌های تمدن‌سازان برگزار شده است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین (ع) همدان با عنوان بیان اینکه فراخون موضوع گردان‌های رزمی فرهنگی بسیج فرهنگیان و هیئت‌های مذهبی فرهنگیان سازماندهی شده است، تصریح کرد: با سازماندهی و تشکیل هیئت‌های مذهبی فرهنگیان، با توجه به تاکید سازمان بسیج بر مسجد محوری، در هر شهرستان فرهنگیان تولیت مباحث مذهبی را در آن مسجد برعهده خواهند داشت که می‌تواند مکتبی برای گسترش مباحث تعلیم و تربیت و موجب هم‌افزایی با پایگاه‌های محلات باشد تا در نهایت بتوانیم محلات اسلامی را با کمک معلمان سازماندهی کنیم.

وی ابراز داشت: ۷۵ درصد معلمان استان جذب بسیج فرهنگیان هستند که آمار بسیار قابل توجهی است.

فریادرس یادآور شد: پایگاه‌های تخصصی مساله محور و انجمن‌هایی که تشکیل شده به این دلیل است که معلمان جذب شده در بسیج بتوانند نقش خود را به به خوبی در ماموریت‌های بسیج ایفا کنند چراکه اگر ما برنامه‌ای برای جذب بسیجیان نداشته باشیم عضویت آن‌ها در بسیج بی‌معنا و بی‌اثر خواهد بود، اما اگر برای ایفای نقش معلمان در زمینه‌های مختلف برنامه داشته باشیم این عضویت،   عضویت فعال و تاثیرگذاری خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: ما برای اینکه بتوایم از ظرفیت حضوری معلمان در بسیج فرهنگیان حداکثر استفاده را داشته باشیم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این نقش را در جنبه‌های مختلف اعم از نقش‌آفرینی‌های تخصصی در فضای آموزش و پرورش و نقش‌آفرینی‌های عمومی در فضای اجتماعی سازماندهی کرده‌ایم تا نقش اثرگذاری در اهداف و ماموریت‌های بسیج داشته باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات