خبرهای داغ:
دکتر محمدبیگی گفت: رسیدگی به وضعیت کارگران صنایعی که بر اثر تعطیلی آسیب دیده اند بسیار حائز اهمیت است و لذا توسعه صنعت، درمان معضلات صنعتی در استان قزوین منجربه پایداری اشتغال در استان می شود.
کد خبر: ۹۳۲۴۳۱۷
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در حاشیه سفر وزیر صمت به استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با اشاره به مطالبات صنعتی استان قزوین بیان کرد: حمایت ازخوشه های جدید صنایع در استان قزوین با توجه به قدمت صنایع استان قزوین و حمایت بیشتر از واحد‌های قطعه سازی استان به این دلیل که قزوین عملا پایتخت قطعه سازی خودرو کشور است و بسیاری از قطعه سازان در استان قزوین قادر هستند زنجیره قطعات مورد نیاز صنایع به ویژه بحث خودرو را تامین کنند لذا نیازمند حمایت بیشتر و پشتیبانی تسهیلاتی، بانکی و اداری دارند.

وی همچنین با اشاره به آلایندگی صنایع استان اضافه کرد: ما خواهان استقرار صنایعی در استان قزوین هستیم که قابلیت زیست محیطی خوبی داشته باشند. بحث مدیریت پساب های صنعتی نیز موضوع مهمی است که قطعا پیشرفت صنعت اگر بدون توجه به موضوع محیط زیست باشد اثر معکوس در زندگی مردم استان خواهد گذاشت و قطعا مضرات آن جبران ناپذیر خواهد بود. لذا باید توجه ویژه در بحث صنایع جدید داشته باشیم.

محمدبیگی در ادامه اظهار کرد: نکته بعدی حمایت از واحد‌های نیمه فعال شهر صنعتی البرز بعنوان قدیمی ترین شهر صنعتی کشور است. شهرصنعتی البرز نیازمند یک طرح بازآفرینی و بازتولید است. شناسایی واحد‌های فرسوده و کلینیک اورژانس صنعت که بتواند مشکلات صنایع قدیمی را احصا و حل کند بسیار ضروری است. البته این کلینیک در استان تشکیل شده اما به نظر می رسد نیازمند دیدگاه حمایتی شخص وزیر صمت می باشد.

دبیر کمیسیون بهداشت مجلس عنوان کرد: این که ما با توسعه شهرک های صنعتی جدید، شهر صنعتی البرز را به حال خود رها کنیم اصلا جایز نیست و سرانجام خوبی نخواهد داشت. رسیدگی به وضعیت کارگران صنایعی که بر اثر تعطیلی آسیب دیده اند بسیار حائز اهمیت است و لذا توسعه صنعت، درمان معضلات صنعتی در استان قزوین منجربه پایداری اشتغال در استان می شود.

نماینده مردم قروین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استان قزوین به دلیل اهمیت محصولات تولیدی صنعتی جایگاه ویژه ای در کشور دارد و بیش از ۸۰ درصد محصولات حوزه بهداشتی و شوینده ها و بسیاری از صنایع دارویی، آرایشی بهداشتی در استان تولید می شود. همچنین در صنعت کاشی و سرامیک و خوشه صنایع دستی و تزیینی جزو استان های مطرح کشور است و قابلیت رشد و توسعه دارد.

وی با اشاره به ظرفیت محدود در بحث فراهم کردن بسترهای گمرکی برای صادرات و واردات کالا در استان افزود: در این زمینه استان نیاز به توسعه دارد تا بتوان محصولات صنایع را به طور گسترده تر برای واردات و صادرات آماده کرد تا سرعت ورود مواد اولیه به واحد‌های صنعتی استان افزایش یابد.

محمدبیگی اضافه کرد: در حوزه صنعت استان قزوین، پیگیری مطالبات صنعتگران، در حوزه تامین زیرساخت های شهرک های صنعتی از جمله برق و آب و گاز، نیازمند تخفیفات ویژه برای صنعتگران هستیم. با توجه به گرانی روزافزون مصالح و هزینه بالای تامین زیرساخت های استقرار صنایع به نظر می رسد یارانه های ویژه و بسته های حمایتی ویژه از صنایع جدید و در حال احداث ضروری است.

دبیر کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در بحث صنایع قدیمی استان که قابلیت ادامه حیات و نوسازی دارند از جمله شرکت کنتورسازی، تولی پرس و شرکت های نساجی منتظر اقدامات عاجل وزرای صمت و کار و امور اجتماعی هستیم.

وی ادامه داد: در حوزه تجارت استان قزوین، در امتداد جاده ابریشم قرار دارد و پیشینه بسیاری از مردم استان، تجارت و بازرگانی بوده است و این روند ادامه دارد. لذا نیازمند توسعه بسترهای صادراتی و وارداتی و ظرفیت های بازرگانی در استان قزوین هستیم و از وزیر محترم صمت می خواهیم که با دیپلماسی اقتصادی پیشرفته و جلساتی که با وزیر خارجه برقرار می کنند برای ارتقای دیپلماسی اقتصادی کشور، تلاش کنند و تعداد رایزن های بازرگانی بین المللی را از استان قزوین افزایش دهند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین برای معرفی ظرفیت های بازرگانی قزوین به کشورهای خارجی اهتمام ویژه ای داشته باشند. استان قزوین این قابلیت را دارد که ایران را در جایگاه های بین المللی تجاری قرار دهد و محصولات استان قزوین ویترینی زیبا از محصولات صنعتی کشور ایران است و حیف است این ویترین به جامعه بین المللی عرضه نشود.

محمدبیگی در ادامه افزود: انتظار می رود در سفر امروز وزیر صمت به استان قزوین برای تامین زیرساخت های تجاری جدید گشایش ایجاد نمایند. استان قزوین نیازمند فرودگاه ویژه است و متاسفانه هرزمان ما برای توسعه فرودگاهی استان اقدام کردیم شاهد عدم همکاری مقامات اجرایی کشور بودیم در حالی که قرار بود فرودگاه در قزوین احداث شود. در استان البرز فرودگاه پیام احداث شد اما قزوین با پیشینه صنعتی و دارا بودن محصولات صادراتی ویژه، فاقد فرودگاه است و بسیار مهم است که استان قزوین از ظرفیت فرودگاه بهره مند شود.

۱۰۱۰/گزارش ویژه

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها