تحلیل گر مسائل سیاسی گفت: سیاست خارجی اولویت اول آمریکا نیست و بیشتر مسائل داخلی و رسیدگی به مشکلات داخل آمریکا اولویت دولت بایدن قرار دارد.
کد خبر: ۹۳۲۴۴۰۶
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، دکتر فواد ایزدی در نشست سیاسی لشکر عملیاتی 10 حضرت سید الشهداء (ع) استان البرز که با حضور فرمانده، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و پایوران این لشکر عملیاتی و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، اظهار داشت: برای بررسی روند مذاکرات ایران و ۱+۵ بایستی دید جایگاه ایران در سیاست خارجی آمریکا کجاست؟ الان حدود یک ماه است که دولت بایدن در آمریکا روی کار آمده و در این یک ماه اتفاق خاصی رخ نداده و چهار کشور چین، روسیه، ایران و کره شمالی در سیاست خارجی آمریکا در سطح بالایی مطرح هستند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران افزود: کره شمالی اگر چه در ظاهر جزء مسائل اصلی سیاست خارجی آمریکا است، اما در اصل از سیطره ی آمریکا خارج شد و آمریکا هم امیدی به کنترل کره ندارد لذا تحریم های کره شمالی از تحریم های ایران کمتر است چون می گویند این کشور دارای بمب اتم است و فشار بیش از اندازه به آن ممکن است، امنیت آمریکا را به خطر اندازد.

وی عنوان کرد: نگاه به روسیه و چین و نیز کنترل این دو کشور در سیاست خارجی آمریکا یک نگاه بلند مدت است، یعنی این دو کشور بایستی در طول سالیانی متمادی تحت کنترل آمریکا قرار گیرند، اما در مورد ایران نکته مهم این است که آمریکا می گوید اگر ایران را در این چند سال کنترل نکنیم؛ دیگر توان کنترل آن از دست خارج می شود، لذا تمرکز در کوتاه مدت از این چهار کشور بر روی ایران است.

دکتر فواد ایزدی در پایان خاطر نشان کرد: البته به نظر می رسد با توجه به مشکلات داخلی آمریکا از قبیل گسترش بیماری کرونا وغیره سیاست خارجی اولویت اول آمریکا نیست و بیشتر مسائل داخلی و رسیدگی به مشکلات داخل آمریکا اولویت دولت بایدن قرار دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها