رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم افتتاحیه موزه هنر ایران و مجتمع فرهنگی موزه‌ای سردار آسمانی، پیام رهبر انقلاب در پاسخ به نامه رئیس بنیاد مستضعفان در خصوص حفظ و صیانت از موزه‌ها را قرائت کرد.
کد خبر: ۹۳۲۴۶۶۲
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج، رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم افتتاحیه موزه هنر ایران و مجتمع فرهنگی موزه‌ای سردار آسمانی، پیام رهبر انقلاب در پاسخ به نامه رئیس بنیاد مستضعفان در خصوص حفظ و صیانت از موزه‌ها را قرائت کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی، با اشاره به پاسخ رهبر انقلاب به نامه اخیر رئیس بنیاد مستضعفان در خصوص آماده سازی 6 موزه بزرگ و ارزشمند توسط بنیاد مستضعفان اظهار کرد: این نامه به استحضار مقام معظم رهبری رسید و ایشان فرمودند حفظ و صیانت از موزه های متعلق به جمهوری اسلامی و ملت ایران کار با ارزشی است که شما در بنیاد مستضعفان آن را انجام دادید؛ لازم است امکانات بازدید آحاد مردم از این موزه ها فراهم شود و ان‌شاءالله موفق باشید.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: کشورهای مستکبر جهان سرمایه های کشورهای دیگر را غارت کردند و حاکم امریکایی در عراق پس از سقوط صدام، آثار تاریخی بسیاری را از این کشور غارت کرد و برد.

وی با بیان اینکه کشور‌های مستکبر غربی ابردزد‌های جهان هستند گفت: یک سالن بزرگ در موزه لوور، مربوط به آثار به سرقت رفته از ایران است و سردر چند تنی سنگی تخت جمشید را در زمان قاجار به پاریس بردند و حالا در این موزه قرار دارد.

محمدی گلپایگانی افزود: در این موزه، جسد مومیایی شده فرعون‌ها به نمایش گذاشته شده که متعلق به مصر است و نکته جالب اینجا است که هرچه در آنجا قرار دارد، آثار به سرقت رفته کشور‌های دیگر است.

رئیس دفتر رهبر انقلاب با اشاره به خباثت امریکایی‌ها گفت: امریکایی‌ها بعد از تشکیل حکومت‌شان در قاره امریکا، سرخپوستان این قاره را قتل عام کردند و همه دارایی‌های آن‌ها را بردند و حتی آفریقایی‌ها را بعنوان نیروی کار ارزان به قاره امریکا بردند و چه فجایعی را رقم زدند.

محمدی گلپایگانی ادامه داد: در منطقه ما نیز عربستان صعودی در از بین بردن آثار هنری، تاریخی و اسلامی حرف اول را می‌زند؛ آن‌ها حتی هیچ اثری از خانه پیغمیر، قبر پدر رسول اکرم، قلعه‌های خیبر و ... باقی نگذاشتند.

وی ادامه داد: من امروز از دیدن آثار به نمایش درآمده در این موزه حیرت زده شدم. رضاشاه وقتی در حال رفتن از ایران بود، تمام اموالش را در کشتی گذاشت تا با خودش ببرد، ولی انگلیسی‌ها او را از آن کشتی خالی کردند و تمام اموال و دارایی‌های او را به انگلستان بردند. امروز این آثار که به نمایش درآمده از کاخ‌ها و منازل خاندان پهلوی به دست آمده است. امروز به برکت جمهوری اسلامی از این آثار حمایت می‌شود و قطعا گردشگران بسیاری از سراسر دنیا را جذب خود خواهد کرد.

ارسال نظرات