خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلماس:

شجاعت مهم‌ترین ویژگی حضرت زینب (س) بود

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلماس گفت: شجاعت مهم‌ترین ویژگی حضرت زینب (س) بود.
کد خبر: ۹۳۲۴۶۹۲
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰

 به گزارش خبرگزاری بسیج از سلماس، حجت الاسلام مهدی رضایی امروز از یگان های رزم عملیاتی سرکشی و بازدید کرد.

وی در این بازدید  و سرکشی که همزمان با سالروز رحلت حضرت زینب سلام الله علیها بود در جمع رزمندگان حضور یافت و اظهار کرد: پنج تن آل عبا(ع)، معلمان و اساتید حضرت زینب (س) بودند و ایشان از هر یک از این معلمان بزرگوار به صفاتی متصف شد، از پیامبر اکرم (ص) فهم، عقل و درایت را گرفت و عقیله بنی‌هاشم شد.

وی افزود: امام سجاد(ع) درباره ایشان فرمود «اى زینب! تو، بحمداللّه، عالمى هستى که نزد کسى تعلیم ندیدى و دانایى هستى که نزد کسى نیاموختى».

رضایی گفت: حضرت زینب(س) از امیر‏المؤمنین(ع) شجاعت را به ارث برد، ابن زیاد ملعون پس از آوردن اهل بیت امام حسین(ع) به شام، شروع به زخم زبان زدن کرد، هر کسی در مقابل ابن زیاد می‌خواست حرف بزند، لکنت زبان می‌گرفت، اما حضرت زینب (س) با صلابت فرمود: «ستایش خدای را که ما را به وجود پیامبرش گرامی داشت و ما را از پلیدی پاک کرد، به درستی که فاسق رسوا می‌شود و فاجر دروغ می‌‌گوید و او غیر از ماست و ستایش مخصوص خداست».

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلماس گفت: حضرت زینب (س) عفت و حیا را نیز از مادرشان حضرت فاطمه(س) صبر را از برادرشان امام حسن(ع) و عزت را از حضرت سیدالشهدا(ع) به ارث برد، لذا ایشان شبیه‌ترین شخص به برادرشان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بودند.

وی در مورد مقام صبر و حلم وجود مقدس حضرت زینب(س)، خاطرنشان کرد: صبر و حلم تبلوری از عزت‌مداری ایشان است، با اینکه مصیبت دیده و سختی کشیده بود ولی در دربار یزید و در دربار عبیدالله با صلابت به روشنگری می‌پردازد و طومار سفاکان را به هم می‌پیچد.

انتهای پیام

ارسال نظرات