رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: سالمندی و خطر پیری در جامعه حس می‌شود.
کد خبر: ۹۳۲۴۷۲۴
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ محمدحسین بحرینی امروز در مراسم روز بسیج جامعه پزشکی در تالار ابن‌سینا اظهار داشت:تمام کسانی که کمی اهل مطالعه هستند و آمار و ارقام را می‌فهمند، نگران آینده مملکت و کاهش جمعیت هستند که از سالمندی گذشته و خطر پیری در جامعه حس می‌شود.

وی تشریح کرد: طرح تحول سلامت، زایمان طبیعی را رایگان اعلام کرد و اجرا هم شد، اما چه کسانی تعداد فرزندانشان زیاد شد؟ به‌عنوان‌مثال خانواده‌ای در شهرستان که ۹ فرزند داشتند، فرزندانشان ۱۳ نفر شد که ازنظر سطح سلامت و سواد بسیار پایین هستند.

وی با اشاره به اینکه ما می‌خواهیم جمعیت مولد و سازنده زیاد شود و افزایش جمعیت مصرف‌کننده خیلی خوب نیست، ادامه داد: می‌توان در محیط دانشگاه به این هدف مهم رسید، اما دانشگاه به‌تن‌هایی نمی‌تواند مشکلات فرزند آوری و ازدواج را در جامعه حل کند، اما در محیط خودش می‌تواند کاری بکند البته اگر بگذارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: برای ازدواج دانشجویان در دانشگاه طرح اجرایی و عملیاتی دارم، ولی برای کار‌های قبلی که انجام و پرونده‌سازی و محاکمه برایم صورت گرفت، این طرح را زمین گذاشتم.

بحرینی بابیان اینکه اگر بسیج جامعه پزشکی در این زمینه نیز ورود کند من طرح عملیاتی برای آن دارم، مطرح کرد: اکثر دانشجویان ما به ازدواج علاقه دارند، اما دغدغه مسکن دارند من طرحی دارم که به هر یک از دانشجویانمان که ازدواج کنند تا دو سال خانه رایگان بدهیم که بار مالی روی دولت ندارد و به جسارت نیاز دارد که دارند این جسارت را از مدیران می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه مدیری می‌خواهد که با روزمرگی فقط امضا کند و برود و مدیری که بخواهد تحول ایجاد کند را نمی‌خواهند، افزود: یکی از دغدغه‌های رهبری این است که در کنار طب مدرن، از خزینه غنی طب ایرانی و سنتی نیز استفاده کنیم که برای پیاده کردن این موضوع نیز من طرحی دارم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: تا وقتی بیمارستانی نداشته باشیم که جایی برای طب سنتی داشته باشد راه به‌جایی نمی‌بریم، مانند بیمارستان طب مدرن که جایی برای مداوا و بستری دارد باید بیمارستان طب سنتی هم وجود داشته باشد و محوریت بیمارستان باید با طب سنتی باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها