خبرهای داغ:
طراح دیوارنگاره شهدای مدافع حرم کشور باغ موزه همدان عنوان کرد

دیوارنگاره شهدای مدافع حرم نشان دهنده کثرت در عین وحدت

همدان-طراح دیوارنگاره شهدای مدافع حرم کشور باغ موزه همدان گفت: اجرای دیوارنگاره شهدای مدافع حرم کشور نشان دهنده کثرت در عین وحدت و وحدت در عین کثرت است.
کد خبر: ۹۳۲۴۷۷۱
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱

دیوارنگاره شهدای مدافع حرم نشان دهنده کثرت در عین وحدتدکتر رضا شعبانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خصوص دیوارنگاره شهدای مدافع حرم کشور با بیان اینکه دیوارنگاره چهار مرحله رصد، شناسایی، تحلیل و تولید داشته است، اظهار داشت: مراحل رصد و شناسایی به همت بنیاد شهید سردار همدانی یک سال طول کشید.

وی با بیان اینکه اجرای این دیوارنگاره دو ماه طول کشیده و از اِلمان خورشید استفاده شده است، گفت: خورشید از سال‌ها قبل از میلاد نماد سرزمین ایران بوده و ما از خورشید الگو گرفته شده است و خورشید را ماننده یک شمسه گسترانیدیم.

این طراح بین‌المللی با بیان اینکه این اِلمان کثرت در عین وحدت و وحدت در عین کثرت را در خود دارد، گفت: در بین کار با نور آبی به نشان آسمان آبی مزین شده است.

وی با بیان اینکه در بین کاشی‌هایی که به عکس شهدا مزین شده گل لوتوس کار شده است که گل لوتوس از گل‌های نمادین ایران و به معنی عرفان و گل آفتاب است، گفت: در کنار این المان چهار درخت سرو که نماد همیشه زنده کار شده است.

شعبانی با بیان اینکه در بین عکس‌های شهدا از پرنده سعادت یا همان مرغ آمین استفاده شده که به پرنده خوشبختی معروف است، گفت: در بین پرتوهای خورشید عکس‌های شهدا مزین شده است.

وی با بیان اینکه جنس سازه از ام دی اف و منبت و قسمت پشت کار فلزی است و روی کاشی‌ها طراحی و چاپ شده و لعاب خورده است، گفت: این کار جزئی از هنر معاصر و ترکیب مواد است.

گفتنی است؛ این دیوار نگاره در ۲.۳۰ در ۱۸ متر  به همت بنیاد شهید سردار همدانی، سپاه انصارالحسین (ع) و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان در باغ موزه دفاع مقدس استان رونمایی شد.

در این دیوارنگاره عکس ۸۰ شهید مجرد و ۴۲۵ شهید متاهل است که در مجموع هشت شهید از شهدای ارتش، ۳۳۸ شهید از شهدای سپاه و ۱۵۹ شهید بسیجی هستند که در بین آن ۱۱ شهید مدافع حرم نیز طراحی شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات