خبرهای داغ:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان:
همدان-مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه قدرت بازدارندگی ما مرهون تک تک شهدای مدافع حرم است، گفت: شهید سلیمانی و شهید همدانی مانند قله هستند و دامنه قله سایر شهدا هستند.
کد خبر: ۹۳۲۴۶۹۰
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲

قدرت بازدادندگی ما مرهون تک تک شهدای مدافع حرم استبه گزارش خبرگزاری بسیج، سردار مهدی ظفری در آیین رونمایی از دیوارنگاره شهدای مدافع حرم کشور که در باغ موزه دفاع مقدس استان همدان برگزار شد، با بیان اینکه همه سرمایه‌های مادی همانطور که می‌آیند، همانگونه می‌روند اما شهدا مانند نگاره‌ها در دل‌ها ثبت می‌شوند و سرمایه ما هستند، اظهار داشت: حماسه زمانی حماسه است که تولید حماسه کند.

وی افزود: هر حماسه‌ای که در زمان خودش متوقف شود ماندگاری ندارد و در پس حوادث تاریخ به فراموشی سپرده خواهد شد مگر اینکه مولد حماسه‌های بعد از خود باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه وظیفه ما این است که اجازه ندهیم حماسه دفاع مقدس و حماسه بی‌نظیر مدافعین حرم در زمان و جغرافیای خود متوقف شود، گفت: اگر این اتفاق بیفتد ما حاملان و ناقلان خوبی برای آن حماسه‌ها نبوده‌ایم.

وی با بیان اینکه اگر حماسه‌ای به تفکر ملی و رایج جامعه تبدیل شود به طور قطع ‌بدانید آن جامعه مصون خواهد شد، گفت: امروز به برکت شهدای ۸ سال دفاع مقدس و مدافع حرم ما صاحب یک قدرت بازدارندگی در منطقه هستیم که تهدید را از مرزها به تهدید برای دشمن تبدیل کرده است.

سردار ظفری با بیان اینکه امروز ما تهدید مرزی نداریم، گفت: قدرت بازدارندگی یعنی اینکه ما در یک تاریخ و در زمان خاص در برخورد با دشمن از خود رفتاری نشان بدهیم که بعدها اگر خواست تعرضی نشان دهد یاد گذشته بیفتد و از آن پند بگیرد.

وی عنوان کرد: اگر در دفاع مقدس برای تنبیه متجاوز از مرزهای سیاسی عبور می‌کنیم، شک نکنید دشمن متوجه است و ممکن است آغازگر هر جنگی باشد اما شک نکنید که تصمیم‌گیری پایان جنگ با دشمن نیست که از ویژگی‌های بازدارندگی ما است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه یکی از قاعده‌های عملیاتی و نظامی این است که اگر بدانید دشمن دارید برای حفظ محیط امنیتی خود باید محیط امنیتی دشمن را به عنوان صحنه نبرد انتخاب کنید، گفت: یکی از کینه‌های دشمن به مدافعین حرم این بود که افرادی امثال سردار شهید سلیمانی و سردار همدانی در محیط دشمن می‌جنگیدند و محیط دنیا را برای دشمن نا امن کرده بودند.

وی با بیان اینکه قدرت بازدارندگی ما مرهون تک تک شهدای مدافع حرم است، گفت: شهید سلیمانی و شهید همدانی مانند قله هستند و دامنه قله سایر شهدا هستند.

سردار ظفری با بیان اینکه تبلور همه شهدا در قاموس و قامت شهید سلیمانی نشان داده می‌شود، گفت: سربازان و شاگردان شهید همدانی با هوشیاری اتفاق بزرگی را در استان همدان رقم زدند.

وی با بیان اینکه همدان به عنوان پایتخت جهادی و فرهنگی امروز بنا است برای همیشه یادآور ۵۰۵ شهید مدافع حرم کشور باشد، ابراز داشت: با افتتاح اولین فاز از این اقدام پرداختن به مفاهیم و معانی حرکت شهدای مدافع حرم از همدان شروع می‌شود و همدان به عنوان پایتخت معرفی شهدای مدافع حرم است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان به نیابت از مسئولین و افرادی که قدردان زحمات هستند تشکر کرد و گفت: همدان می‌تواند یادآور حماسه و معرفی‌گاه جایگاه شهدای مدافع حرم در سطح کشور باشد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی شده است که با همت فرمانداران شهرستان‌ها هر شهرستان در طول سال به نسبت جمعیت خود حداقل از ۲۰ هزار تا ۵۰ هزار نفر از اقشار مختلف بتوانند به عنوان راهیان نور مجازی در دسترس از باغ موزه دفاع مقدس استان استفاده کنند، گفت: در نظر داریم با مرکزیت همدان هر ساله هر استان در این مجموعه به یاد شهدای استان خود یادواره برگزار کند که به عنوان سنت جاری در سطح کشور شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات