خبرهای داغ:
رئیس بنیاد سردار شهید همدانی:

کتاب شهدای مدافع حرم کشور به رشته تحریر درآمد

همدان-رئیس بنیاد سردار شهید همدانی گفت: کتاب شهدای مدافع حرم کشور توسط دکتر قربانی در کاشان و آقایان حسام و صیفی‌کار در حال تحریر است.
کد خبر: ۹۳۲۴۷۷۳
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۲

کتاب شهدای مدافع حرم کشور به رشته تحریر درآمدبه گزارش خبرگزاری بسیج، سردار علی اصغر عزیزی در آیین رونمایی از دیوارنگاره شهدای مدافع حرم کشور در باغ موزه دفاع مقدس استان همدان اظهار داشت: این دیوارنگاره طی دو سال به همت استانداری، سپاه انصارالحسین (ع) و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و طراحی دکتر شعبانی برنامه‌ریزی و به اجرا درآمده است.

وی با بیان اینکه بعد از راه‌اندازی بنیاد سردار همدانی قرار بر این بود کنگره سردار با حضور خانواده‌های شهدای مدافع حرم کشور برگزار شود که با شیوع بیماری کرونا به این برنامه بسنده کرده‌ایم، گفت: فاز اول این کار صورت گرفته است و کتاب شهدای مدافع حرم کشور توسط دکتر قربانی در کاشان و آقایان حسام و صیفی‌کار در حال تحریر است.

رئیس بنیاد سردار همدانی با بیان اینکه تمبر یادبود شهدا طراحی شده است، گفت: یکی از دلایل ایجاد دیوارنگاره وجود آمار های متناقض بود و برای جلوگیری از بهره‌برداری منفی دشمنان این کار انجام شد.

وی با بیان اینکه تعداد شهدای مدافع حرم کشور ۵۰۵ نفر است، گفت: از این تعداد ۳۳۸ پاسدار، ۱۵۹ نفر بسیجی، ۸ نفر ارتشی و ۴۲۵ نفر از آمار شهدا متاهل و ۸۰ نفر مجرد هستند.

عزیزی با بیان اینکه دیوارنگاره به همت استاد شعبانی به صورت استانی انجام شده و رنگ‌های انتخاب شده رنگ اقلیمی هر استان است، افزود: محل دفن شهدا به عنوان محل استان شهید ذکر شده است.

وی در پایان عنوان کرد: این کار به همت استانداری همدان، سپاه انصارالحسین (ع) و بنیاد حفظ آثار جمع آوری و تهیه شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار