خبرهای داغ:
شاهرود_موسسه فرهنگی بین الحرمین شاهرود با توجه به شرایط کرونا مراسم معنوی اعتکاف مجازی را برای دومین سال پیاپی در ماه رجب برگزار نمود و طبق سنوات در ماه مبارک شعبان و رمضان نیز بصورت مجازی برگزار می‌نماید.
کد خبر: ۹۳۲۴۸۳۷
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
مراسم معنوی اعتکاف مجازی درسطح کشوربرای اولین بار در شاهرود برگزار شدمحمد ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود اظهار کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا و پیشگیری از بروز مشکل، مراسم معنوی اعتکاف بین الحرمین که همه ساله در ماه‌های رجب، شعبان و رمضان برگزار می‌شد، امسال برای دومین سال متوالی و برای اولین بار در کشور و با ابتکار این موسسه فرهنگی بصورت مجازی برگزار شد.
ابراهیمی با اشاره به تاکیدات دین مبین اسلام در خصوص رعایت بهداشت فردی و ضرورت حفظ و ارتقاء سلامت اجتماعی اضافه کرد: در دین اسلام آیات، روایات و احادیث فراوانی داریم که مسلمانان را به رعایت نکات بهداشتی و درمانی توصیه می‌کند؛ از این رو هم با توجه به وجود آمدن شرایط اضطرار فعلی در کشور که تعدادی از مردم مبتلا به ویروس کرونا هستند و هم با توجه به توصیه‌های دینی و مذهبی در این خصوص، آیین اعتکاف رجبیه، شعبانیه و رمضانیه بصورت حضوری و تجمعی امسال نیز مثل سال گذشته توسط موسسه فرهنگی بین الحرمین برگزار نخواهد شد.
وی تاکید کرد: برای محروم نشدن مومنان از این فرصت عبادی، مراسم اعتکاف به گونه‌ای برنامه‌ریزی خواهد شد که به بهترین نحوو بصورت مجازی و ملی در حال برگزاری می‌باشد.
ابراهیمی اظهار داشت: مراسم معنوی اعتکاف مجازی بین الحرمین امسال مصادف با ایام‌البیض ماه رجب در فضای مجازی و در چهار گروه جداگانه خواهران و برادران با عنوان " باران همدلی" با تعداد ۶۰۰ نفر به‌صورت آنلاین و آفلاین در پیام رسان ایتا و واتساپ برگزار شد.
وی عنوان کرد: از مهمترین برنامه‌های مراسم معنوی اعتکاف مجازی امسال در سه روز ایام‌البیض رجبیه می‌توان به سخنرانی، قرائت قرآن، مشاوره مذهبی، بیان احکام و روایات، کارگاه آموزشی، مسابقه فرهنگی، پخش مناجات حضرت علی (علیه السلام) در مسجد کوفه، مناجات‌العارفین و مناجات التائبین از ادعیه مناجات خمسه عشر امام سجاد (علیه السلام)، پخش دعای عهد، فرج، دعای ندبه وکمیل، زیارت آل یس و اعمال ام داوود اشاره کرد.
ابراهیمی با اشاره به اجرای اعمال ام داوود در منازل عنوان کرد: همچنین گروهی تحت عنوان «عاشقان وصل» ویژه معتکفان راه اندازی شده تا همه از این برنامه‌ها استفاده کنند.
ابراهیمی بیان کرد: یکی از این برنامه‌ها «خاطرات اعتکاف» است که علاقه مندان می‌توانند خاطرات خود را به صورت صوتی و یا مکتوب به شماره ۰۹۱۲۶۷۳۳۱۴۲ در پیام رسان ایتا و واتساپ ارسال کنند که همراه با جوایز ارزنده می‌باشد.
ابراهیمی ادامه داد: موسسه فرهنگی بین الحرمین در عرصه فضای مجازی برنامه‌های فراوانی را در دستور کار قرار داده است که برگزاری مراسم معنوی اعتکاف مجازی نیز برای اولین بار در سطح کشور در سال گذشته از سوی این موسسه فرهنگی طرح و ایده‌ای نو در همین راستا بوده است که با استقبال خوبی نیز در سطح کشور مواجه گردیده، باید توجه داشته باشیم فضای مجازی فرصت‌های زیادی را برای ما فراهم می‌کند؛ ما می‌توانیم با فضای مجازی ابتکارات زیادی داشته باشیم. امیدواریم طراحی فضای معنوی اعتکاف مورد توجه قرار گیرد.
لازم بذکراست موسسه فرهنگی بین الحرمین شاهرود از سال ۱۳۸۰ مراسم معنوی اعتکاف را بصورت حضوری در ماه‌های رجب (اعتکاف فرهنگی، تبلیغی)، ماه شعبان (اعتکاف علمی، آموزشی)، ماه رمضان (اعتکاف عبادی، سیاسی) بصورت رایگان در سطح شهرستان و از سال ۱۳۹۹ بصورت مجازی و ملی برگزار می‌نماید که در سال‌های قبل از شیوع کرونا استقبال خوبی از مراسم حضوری اعتکاف صورت می‌گرفت به طوری که تاکنون بصورت حضوری ۱۰ هزار نفر و یصورت مجازی ۱۰۰۰ نفر در این مراسم شرکت نموده اند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها