همزمان با پایان تصویربرداری فیلم سینمایی «ماه بی‌بی» در کاشان و آغاز تدوین آن، فیلم داستانی «سگ زرد» در دماوند کلید خورد.
کد خبر: ۹۳۲۴۸۸۹
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴

با پایان تصویربرداری فیلم سینمایی «ماه بی‌بی» فیلمبرداری «سگ زرد» آغاز شدبه گزارش روابط عمومی سازمان بسیج هنرمندان کشور، به نقل از فارس، فیلم سینمایی «ماه بی‌بی» به کارگردانی «امین اصلانی» که دومین پروژه سینمایی تجربی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است، پس از فیلمبرداری در خانه‌ی بروجردی‌ها و شهر تاریخی کاشان، به میز تدوین رسید. 

 تدوین این فیلم سینمایی هم توسط امین اصلانی انجام می‌شود که در کارنامه‌ی فیلمسازی او، ساخت آثار متفاوتی چون «گنج روان»، «بهرام شیت»، «سوگنامه‌ی سرزمین نیمروز»، «هزارتوی سکوت»، «آواز پر جبرئیل»، «هفت مجلس ابلیس‌کشی»، «داستان زن خودزن»، «درخت بنفش» و... به چشم می‌خورد.

 

در خلاصه داستان «ماه بی‌بی» آمده است: «دختربچه‌ای در اوایل سال‌های 1300شمسی در شهری در حاشیه کویر به خاطر تنبیه در مکتب‌خانه دچار مشکلات جسمی می‌شود و...»

فیلمبرداری این اثر در دی‌ماه و اوایل بهمن‌ماه 99 به مدت 25 جلسه، در «خانه بروجردی‌ها»‌‎ی کاشان و برخی دیگر از لوکیشن‌های این شهر تاریخی توسط عباس حسین‌زاده به انجام رسیده بود.

استاد محمدرضا اصلانی تهیه‌کنندگی «ماه بی‌بی» را برعهده دارد.

سیما بابایی (در نقش خانم آغا)، حمیرا نونهالی (در نقش خانم کوچیک)، محمود نظرعلیان (در نقش آقابزرگ)، محمد صدیقی‌مهر، فریدون محرابی، مهدی عبادتی، مریم بوبانی، عباس مشهدی‌زاده، یارتا یاران، هامون حجار، ستایش مرشد، نسرین بربند، سمیه نجفی‌زاده، از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

 

 

 

آغاز فیلمبرداری «سگ زرد» در دماوند

دلاور دوستانیان، مستندساز حیات وحش نخستین فیلم داستانی‌اش را با نام «سگ زرد» جلوی دوربین برد. 

این فیلم روایت مرد میانسالی است که در کودکی دچار آسیب‌های روانی شده و این گذشته تاریک باعث شده که هم اکنون دست به جنایت بزند.

دوستانیان دراینباره گفت: فیلمبرداری این فیلم با بازی مصطفی عرفانی، نرگس صفدریان، موسی شیردل و جلال عیوضی از بازیگران تئاتر در دماوند آغاز شده است.

«سگ زرد» در ژانر دلهره آور ساخته می شود و داستانش براساس یک ماجرای واقعی توسط دوستانیان نوشته شده است. دلاور دوستانیان متولد سال ۱۳۴۶ در ایلام است و کارنامه‌اش با کسب جوایز بهترین مستند، فیلمبرداری و پژوهش همراه بوده است.

 

 

* مستند «سبالو» رونمایی شد

آیین دیدار مستند «سبالو» به کارگردانی محسن نساوند و تهیه‌کنندگی فاطمه معتمدآریا عصر یکشنبه دهم اسفندماه در موزه سینما برگزار شد تا اکران این فیلم در سینماهای «هنروتجربه» آغاز شود.

فاطمه معتمدآریا پس از مراسم امضای پوستر در فضای باز موزه سینما در جمع مهمانان اظهار کرد: در ابتدا باید از شما تشکر کنم که برای تماشای دو مستند «سبالو» به کارگردانی محسن نساوند و «اینجا کن است، اینجا کن نیست» به کارگردانی علیرضا غفاری که در یک بسته روی پرده سینما رفته‌اند، امشب اینجا هستید. 

وی افزود: با علیرضا غفاری کارگردان «اینجا کن است، اینجا کن نیست» آشنا هستم و می‌دانم که تا چه اندازه به مسایل سینما حساس است. ایشان سال ها در مطبوعات فعالیت داشته و حالا هم با فیلم زیبای خود به سینما آمده است.

این هنرمند درباره علت حضور نیافتن کارگردان «سبالو» در آیین دیدار فیلمش مطرح کرد: محسن نساوند کارگردان «سبالو» امشب اینجا نیست اما دوستانش در کنار ما هستند و من هم به نمایندگی از فیلم «سبالو» امشب اینجا هستم. از آنجاکه وضعیت کرونا بحرانی است و رفت و آمد هم کار صحیحی نیست ایشان نتوانست از جنوب کشور بیاید و همراه شما فیلم را تماشا کند و از این بابت عذرخواهی کرد. 

تهیه کننده «سبالو» درباره این مستند خاطرنشان کرد: از اینکه این مستند را محسن نساوند ساخته است، بسیار خوشحالم چراکه ایشان خود بومی بوشهر و به اقلیم خودش به ویژه موسیقی منطقه آگاه و آشنا است. 

معتمدآریا در پایان خاطرنشان کرد: این مستند درباره موسیقی ارزشمند، تاریخی و بسیار غنی جنوب است. بسیار خرسندم که این فیلم ساخته شد و از این بابت که شما با رعایت همه پروتکل های بهداشتی اینجا حضور دارید و به تماشای فیلم می‌نشینید، بسیار خوشحال هستم.

«سبالو» روایتی از زندگی محمود بردک‌نیا نوازنده سازهای کوبه‌ای و آخرین بازمانده از نسل نادر سیاهان مهاجر بوشهر است که در لایه‌های زیرین خود نگاهی به تاثیر غیرقابل انکار رنگین‌پوستان آفریقایی‌تبار در موسیقی آیینی و سنتی جنوب ایران و بوشهر دارد.

مستندهای «سبالو» به کارگردانی محسن نساوند و «اینجا کن است، اینجا کن نیست» به کارگردانی علیرضا غفاری از دهم اسفند در هنروتجربه در یک بسته روی پرده رفته‌ است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات