خبرهای داغ:
گروه جهادی شهید همنشین‌فرد از لارستان ایده‌ها و ابتکار‌های جالبی برای فعالیت‌های خود داشتند که با عناوینی، چون بنای محبت، سرپناهی برای همسایه و جمعه‌های جهادی آن‌ها را مشخص کردند.
کد خبر: ۹۳۲۵۱۹۲
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، در میان همه مشارکت‌های اجتماعی و خیرخواهی گروه‌های جهادی شاید یک پدیده منحصر به فرد باشند. جوانان و نوجوانانی که بدون منت و با تلاش خالصانه برای رفع محرومیت از همنوعان خود وارد میدان می‌شوند.

در همه شرایطی حاضر و پای کار هستند و حتی سیل و زلزله و کرونا هم نمی‌تواند مانع آنان باشد. جغرافیای فعالیتشان منحصر به شهر و منطقه خود نیست بلکه گاه کیلومترها دورتر از محل سکونت خود مشغول خدمت‌رسانی هستند.

اینان در معنی واقعی کلمه فرزندان خلف انقلاب اسلامی هستند چراکه یکی از رسالت‌ها و اهداف انقلاب نیز رفع محرومیت‌ها و رسیدگی به مردم مستضعف بوده است.

گروه جهادی شهید همنشین‌فرد از لارستان یکی از این گروه‌هاست که ایده‌ها و ابتکارهای جالبی برای فعالیت‌های خود داشتند که با عناوینی چون بنای محبت، سرپناهی برای همسایه و جمعه‌های جهادی آنها را مشخص کردند.

مصطفی بینا، مسئول گروه جهادی شهید همنشین‌فرد در این زمینه در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: از جمله اقدامات گروه جهادی ما ساخت  و‌ تعمیر مسکن، ساخت سرویس بهداشتی و حمام برای نیازمندان، تهیه بسته‌های معیشتی، تهیه جهیزیه همچنین کمک‌رسانی مناطق به سیل‌زده و زلزله‌زده کرمانشاه و لرستان بوده است.

وی در ادامه افزود: علاوه بر اینها اعضای این گروه جهادی در جریان سیل و زلزله‌هایی که در چندین مناطق کشور هم چون کرمانشاه، لرستان و خوزستان رخ داده بود، برای کمک‌رسانی حضور داشتند.

نذر قربانی و  تامین هزینه درمان نیازمندان از دیگر اقدامات این گروه جهادی است که بینا در توضیحاتش به آن اشاره می‌کند. وی تعداد نفرات گروه را بیش از 100 نفر ذکر می‌کند که پای کار مردم و محرومین هستند.

به گفته وی اعضای گروه به صورت پاره وقت و تمام وقت مشغول فعالیت و خدمت‌رسانی هستند و گاه آمار تعداد اعضا کم و زیاد می‌شود.

بینا درباره عناوین ابتکاری که برای فعالیت‌های این گروه ذکر شده و انتخاب آنها بیان کرد: بنای محبت مربوط به تعمیر مسکن نیازمندان است که در سال 99 سه منزل در نظر گرفته شد و به طور کامل تعمیر شده است.

به گفته مسئول گروه جهادی شهید همنشین‌فرد عنوان « سرپناهی برای همسایه» مربوط به ساخت مسکن است که قبلاً هم انجام گرفته و امسال هم سه منزل  با همکاری کمیته امداد در نظر گرفته شده است.

اما برای این گروه جهادی و اعضایش جمعه و تعطیلی نیز معنا ندارد و به همین دلیل طرحی به نام «جمعه‌های جهادی» دارند، بینا درباره این طرح می‌گوید: اعضای گروه در روزهای جمعه برای کمک به کسانی که در داخل شهر نیازمند یاری هستند، می‌شتابند.

وی درباره دیگر اقدامات این گروه جهادی تصریح کرد: گروه جهادی شهید همنشین‌فرد علاوه بر تمام فعالیت‌های ذکر شده در ابتدای کرونا بسته‌های معیشتی با عنوان به رسم برادری با همکاری تمام گروه‌های جهادی شهر  توزیع کرده است. 

بینا تعداد بسته‌های معیشتی توزیع شده را 5 تا 6 هزار بسته عنوان کرد و گفت: علاوه بر این یک سامانه مواسات برای کمک‌رسانی به نیازمندان طراحی شده که تقریبا در مراحل آخر است و هر فردی که بخواهد کمکی به نیازمندان کند می‌تواند از طریق این سامانه اقدام کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار