رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد؛
اوحدی گفت: در حال حاضر بیش از ۱۹ هزار زمین برای ساخت مسکن ایثارگران اختصاص داده شده و در روز شهید به عزیزان واگذار می‌شود.
کد خبر: ۹۳۲۵۲۱۶
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، نشست خبری تشریح عملکرد و تببین برنامه‌های سالروز شهدا امروز (سه شنبه ۱۲ اسفندماه) برگزار شد. سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در حاشیه همین جلسه اظهار کرد: در روز‌های پایانی سال بخش عمده‌ای از وعده‌های خود را عملی کردیم و مهم‌ترین موضوعات نیز اقدامات انجام شده در حوزه خدمات درمانی است.

وی افزود: تعداد مراکز درمانی بنیاد شهید از ۲ هزار عدد در خرداد ماه امروز به ۹ هزار مرکز درمانی رسیده است. به علاوه بیش از ۷۰ شعبه بیمه دی در شهرستان‌ها و ۴۵ میز خدمت بانک دی در شهرستان‌ها فعال شده‌اند که تا پایان سال به ۶۵ میز خواهند رسید.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: جا دارد از دولت و مجلس تشکر کنم، چراکه دولت و مجلس عین بودجه پیشنهادی بنیاد شهید را مصوب کردند و امسال اولین سالی است که بودجه برابر نیاز‌های بنیاد تدوین شده است.

وی افزود: موضوع اشتغال فرزندان جامعه ایثارگری که از اهمیت خاصی برخوردار است نیز مورد توجه ما بوده و براساس ماده ۲۱ قانون خدمات کشوری و با رایزنی با دولت، رئیس جمهور دستور بی سابقه‌ای دادند تا استخدام ۳۰ درصد از فرزندان شهدا و ایثارگران تا پایان سال جاری انجام شود.

اوحدی تصریح کرد: در جلسه‌ای با فراکسیون ایثارگران مجلس نیز مقرر شد که فرزندان شهدا و جانبازان تا سقف ۲۰ هزار نفر باید استخدام شوند. امروز بیش از ۷۰ مکاتبه از سوی بنیاد با دستگاه‌ها انجام شده و دو جلسه با سازمان سنجش داشتیم تا یک آزمون اختصاصی برای این افراد برگزار شود.

وی افزود:در صورتی که این آزمون به هر علتی به سال آینده موکول شود، این وعده را می‌دهیم که برگزاری این آزمون و استخدام فرزندان شاهد و جانبازان بالای ۷۰ درصد به زودی و در اسرع وقت بعد از شروع سال جدید انجام خواهد شد. در خصوص مصوبه مجلس درباره تبدیل وضعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نیز امیدواریم دستگاه‌ها نسبت به اجرای آن اقدام کنند.

وی بیان کرد: برای بنیاد شهید پسندیده نیست که پس از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی جامعه ایثارگر مشکل مسکن داشته باشند. به همین دلیل نیز ۲۹ سفر استانی را برای حل این موضوع داشتیم و بیش از ۷۰ هزار زمین برای مسکن تامین شد و این زمین‌ها در تملک بنیاد شهید هستند.

اوحدی گفت: تفاهم نامه‌ای با وزارت مسکن و شهرسازی داشتیم که بر اساس آن مقرر شد تا پایان سال ۹۹ اقدامات آماده سازی ۲۰ هزار زمین مورد نیاز ساخت مسکن انجام شود که در حال حاضر بیش از ۱۹ هزار زمین برای ساخت مسکن ایثارگران آماده شده و در روز شهید به عزیزان واگذار می‌شود. امیدواریم آماده سازی باقی موارد نیز در روز‌های ابتدایی سال آینده و پیش از پایان این دوره انجام و تحویل شود.

 

ارسال نظرات