خبرهای داغ:
حجت الاسلام عادل گفت: استان قزوین هم خاستگاه هنر خوشنویسی وهم منبع مفاخر و هنرمندان و اساتید فراوان این هنر از گذشته تا کنون است.
کد خبر: ۹۳۲۵۲۲۲
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، جلسه هم اندیشی هفتمین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری در حوزه خوشنویسی به صورت برخط در فضای مجازی با حضور حجت الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور و مدیرکل،معاون فرهنگی و اجتماعی و کارشناسان مربوطه اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور در این جلسه با اشاره به سبقه درخشان استان قزوین در حوزه خوشنویسی چه در برخورداری از اساتید و هنرمندان برتر کشور از گذشته تا کنون و چه در برگزاری همایش ها و دوسالانه های خوشنویسی بیان کرد: خوشنویسی یکی از حوزه های ممتاز و ویژه هفتمین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری می باشد چرا که هم استان قزوین خاستگاه این هنر و منبع مفاخر و هنرمندان و اساتید فراوان از گذشته تا کنون از میرعماد تا استاد محصص و غیره می باشد و هم سبقه درخشان در برگزاری همایش ها، سمینارها، جشنواره ها و دوسالانه های خوشنویسی دارا می باشد.

وی گفت: همچنین خود هنر خوشنویسی یک هنر اسلامی و ایرانی می باشد و با توجه به کارگروه منسجم ، متخصص و با تجربه در استان که از همه ظرفیت ها و پتانسیل موجود در استان برای برگزاری این مهم استفاده می کنند و به کار می گیرند نوید این مهم را می دهد که شاهد درخشش این رشته در کنار سایر رشته های هفتمین جشنواره می باشیم.

در ادامه حجت الاسلام مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین، ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت های انجام گرفته عنوان کرد: تا کنون بالغ بر ۶۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه هفتمین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری ارسال شده است.

وی گفت: طبق پیش بینی ها این تعداد تا پایان مهلت ارسال آثار به چندین برابر خواهد رسید. در ادامه این جلسه هریک از اعضا ضمن ارائه گزارشی از حوزه وظایفی خود اقدام به ارائه نظارات و پیشنهادات خود کردند.

شایان ذکر است هفتمین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری در رشته خوشنویسی با هدف نشر و ترویج فرهنگ اسلامی و سیره اهل بیت(ع)، ایجاد انگیزه و حس رقابت در بین شرکت کنندگان، ارتقا سطح کیفی و کمی خوشنویسی کشور و استفاده از آیات و روایات، دلنوشته‌ها و اشعاری که در زمینه وقف و فرهنگ وقف وجود دارد، برگزار می شود.

علاقمندان به شرکت در مسابقه خوشنویسی می‌توانند عکس آثار خود را در قالب آیات، روایات، دلنوشته، اشعار و سایر موضوعات مرتبط با وقف و اوقاف را به آدرس دبیرخانه واقع در بلوار باهنر، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و یا به آدرس اینترنتی qazvinvaghffestival@amail.com ارسال کنند.

۱۰۱۰/گ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها